Przesyłki towarowe nadane spoza Unii Europejskiej przechodzą w Polsce przez odprawę celną bez względu na cel, w jakim zostały wysłane (np. jako prezent lub próbki). Wyróżniamy dwa główne rodzaje odpraw celnych:
Przesyłki można odbierać osobiście na naszych terminalach oraz w zewnętrznych punktach odbioru. W celu zlokalizowania najbliższego punktu należy skorzystać z linku, który udostępniony jest odbiorcy lub skontaktować się z naszą infolinią. W przypadku odbioru z terminala, istnieje możliwość wystawienia upoważnienia na osobę trzecią, natomiast w punkcie zewnętrznym paczkę otrzymać może tylko osoba wymieniona na liście przewozowym z imienia i nazwiska. Sposób i termin odbioru przesyłki możesz też ustalić samodzielnie dzięki usłudze On Demand Delivery. Z usługi On Demand Delivery można skorzystać albo na dedykowanej stronie internetowej, albo kontaktując się z dostępnym 24 godziny na dobę automatem telefonicznym na naszej infolinii, wybierając cyfrę "2", gdzie dostępny jest status przesyłki. W przypadku chęci zmiany adresu dostawy na infolinii, ze względów bezpieczeństwa konieczna jest weryfikacja przez konsultanta, dlatego w tej sprawie prosimy o kontakt telefoniczny z automatem w czasie dostępności infolinii od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 18:30. Dowiedz się więcej o procesie dostawy i doręczenia
Jeśli przesyłka nie została nadana z usługą dostawy do rąk własnych (Direct Signature) przesyłkę może odebrać każda pełnoletnia osoba znajdująca się pod adresem na liście przewozowym. Dowiedz się więcej o procesie dostawy i doręczenia
Możliwość przeadresowania przesyłki zależy od opcji udostępnionych przez nadawcę w dedykowanej aplikacji, do której link powinien otrzymać odbiorca. Jeśli opcja przeadresowania jest dostępna, można to zrobić samodzielnie lub poprzez kontakt z naszą infolinią w godzinach 7:30 - 18:30, pod numerem telefonu 42 6345 100. W przypadku przesyłek obciążonych należnościami celnymi, opcja zmiany adresu może pojawić się dopiero po opłaceniu należności celnych przez aplikację. Należy pamiętać, że nie można zmienić adresu dostawy na teren odległy (czyli taki, na którym korzystamy z usług podwykonawcy). Aplikacja automatycznie weryfikuje kody pocztowe i nie pozwala na wprowadzenie tych przypisanych do terenów odległych. Dowiedz się więcej o procesie dostawy i doręczenia