lepszy biznes

Jak skutecznie pracować z domu?

Przystosowanie się do pracowania z poza biurem może zająć
trochę czasu, ale pomożemy Ci z tym. Poniżej podpowiemy Ci jak najlepiej
wykorzystać tę sytuację i sprawić, żeby Twój prowadzony z domu biznes odniósł
sukces.

Przestrzeń do pracy

Przyznaj się, czy starałeś się kiedyś pracować będąc w
łóżku? Co prawda możesz się znajdować wśród małej procentowo grupy osób,
których kreatywność rośnie, kiedy wtulają się w poduszki, ale dla większości
osób nie jest to idealne środowisko pracy.

Nie bez powodu biura nie są przepełnione rozłożystymi łożami
– po prostu nie jest to odpowiednie do pracy.

Wygrzeb się więc spod kołdry, czas na odrobinę pozytywności.
Sprawa wygląda tak samo, jeśli chodzi o kanapę. Przykro nam to mówić, ale jeśli
chcesz dobrze prowadzić biznes, to będziesz musiał usiąść, albo stanąć na
poważnie. Tak jak na poważnie podchodzisz do biznesu. Oznacza to stworzenie
sobie w domu miejsca do pracy oddalonego od wszystkiego co może Cię rozpraszać,
tak daleko, jak tylko to możliwe. To prawda, nie każdy ma w domu dostęp do
dodatkowego pokoju, garażu, czy strychu, ale jeśli jesteś wśród osób, które są
w ich posiadaniu, teraz jest dobry moment, żeby z nich skorzystać i do nich
przenieść się ze swoim domowym biurem. Bez względu na to co wybierzesz, musi
być to miejsce przeznaczone tylko do pracy. Najlepiej, żeby było ono w cichym
miejscu, gdzie możesz się skupić na pracy. Ważne też, żebyś mógł w tym miejscu
zapewnić odpowiednie wsparcie swojemu kręgosłupowi.

„Ważne jest posiadanie osobnego miejsca przeznaczonego tylko do pracy, które nie jest Twoim łóżkiem, albo kanapą, gdzie oglądasz Netflixa. Miejsce wolne od rzeczy, które mogłyby Cię rozpraszać. Dla mnie jest to biurko, skierowane w stronę białej ściany. Mam też sprzęt wytwarzający biały szum, który pomaga mi się skupić, kiedy pojawiają się rozpraszające dźwięki takie jak prace budowlane, telewizor, czy głośni sąsiedzi” – Scott Swedberg, The Job Sauce

Jeśli nie mieszkasz sam, może czekać się rozmowa o granicach
z pozostałymi domownikami. Nikt nie chce, żeby członek jego rodziny paradował w
szlafroku w tle obrazu w trakcie wideorozmowy. Ambientowe dźwięki, albo biały
szum pomogą Ci się skoncentrować, ale programy telewizyjne będą Cię rozpraszać.

„Traktuj swoje domowe biuro tak, jak wskazuje na to jego nazwa – jak biuro, z jedną, małą korzyścią. Wstawaj z łóżka na czas, bierz prysznic, jedz śniadanie i zrób klika pompek. Rób cokolwiek jest w Twoim porannym rytuale i odpowiednio się ubierz. Kiedy włączysz komputer udawaj, że jesteś w swoim biurze. Nie oglądaj telewizora, ani nie zaczynaj odkurzać. Skup się na swoich zdaniach i pracuj, do póki ich nie skończysz” Chris Kaiser, Click a Tree

Zachowaj pozytywne nastawienie

Najważniejsze o czym należy pamiętać, kiedy pracujesz z
domu, to że pracujesz. Weź prysznic przed rozpoczęciem pracy, ubierz i
przygotuj się odpowiednio. Pozwoli Ci to zachować pozytywne nastawienie do
pracy. Takie, zdawać by się mogło, małe rzeczy mogą wiele zmienić. Zwłaszcza,
jeśli czego Cię praca z domu, przez dłuższy okres czasu. Ma to znaczenie,
zwłaszcza, jeśli będziesz prowadzić wideorozmowy ze swoimi współpracownikami,
co oczywiście powinieneś robić, bo pozwala Ci zachować pełne skupienie oraz
pomoże Ci zachować Twój porządek dnia.

Kiedy nikt nie spogląda Ci przez ramię, łatwo się rozproszyć
i dać się porwać mediom społecznościowym. Szybkie szybki rzut oka na Instagrama
może skończyć się ocknięciem się po 25 minutach, że ciągle oglądasz posty.
Jedno wideo na Youtube, może bardzo łatwo zamienić się w 11. Wiesz do czego
zmierzamy. Śledź co dzieje się na świecie, ale rób to w swoim wolnym czasie,
tak jak robiłbyś to będąc w miejscu pracy, nie w czasie, kiedy powinieneś
pracować.

Jak więc pozostać skupionym? Dobrym sposobem na początek
jest zrobienie listy rzeczy do zrobienia. Spisz wszystko co musisz zrobić,
wybierz priorytety i zabierz się do pracy. Czyli najwyższa pora na…

Zarządzanie czasem

Twój dzień pracy jest bardziej ustrukturyzowany niż może Ci
się wydawać. Droga do pracy, spotkania, posiłki, ludzie mają swoje
przyzwyczajenia i dlatego Twój porządek dnia może zdziałać cuda, kiedy
pracujesz z domu.

Może zdawać się to oczywistą sugestią, ale ustalenia godzin
pracy pozwoli Ci w najlepszy sposób korzystać z dnia. Kiedy wiesz, kiedy jesteś
najbardziej produktywny, pracuj w okolicach tych godzin i ustaw swój plan pracy
w tym czasie. Jeśli oznacza to zaczęcie pracy trochę wcześniej, zacznij trochę
wcześniej, jeśli z kolei chcesz skończyć trochę później, to skończ trochę
później. Tak długo jak wykonujesz pracę zgodnie ze standardami, jakich się od
Ciebie oczekuje (oraz Twoje godziny pracy odpowiadają tym Twoich
współpracowników), najważniejsze jest, żebyś miał przygotowany plan, który
pozwoli Ci tak działać. Oczywiście włącz w swój plan przerwy na posiłki,
ćwiczenia i wszelkie inne obowiązki jakie masz.

Na koniec swojego wcześniej zaplanowanego dnia – zatrzymaj
się.

Wyłącz swój komputer. Koniec z przeglądaniem maili. Wyjdź ze
swojego domowego biura. Wyłącz zasilanie do następnego dnia. Podziękujesz nam.
Twój zespół Ci podziękuje. Nie pozwól, żeby Twoja praca ingerowała w Twój czas
wolny, a Twój czas wolny nie będzie ingerował w Twoją pracę.

Twoje cele

Czasem pracowanie w domu zdaje się ciągnąć w nieskończoność.
Wtedy przyda Ci się trochę inspiracji i motywacji do pracy. Przypomnij sobie
wtedy po co robisz, to co robisz. Czy starasz się przejąć panowanie nad światem
e-commerce? Planujesz kupić sobie dom za miastem? Zapewnić przyszłość swoim
dzieciom? A może wybrać się na wakacje, o których zawsze marzyłeś? Cokolwiek
napędza Cię do robienia tego co robisz wyobraź sobie przed sobą swój cel. To
nie musi być jedna rzecz. Może ich być cała masa! Możesz mieć więcej niż jedno
marzenie. Twoje tablice marzeń pomogą Ci się zmotywować w trudnych chwilach i
pomogą umieścić uśmiech na Twojej twarzy, kiedy będziesz osiągać swoje cele.
Nie zaszkodzi spróbować.

Dieta

Przejście z byciu na łasce kolejki do posiłku, do w pełni
wyposażonej kuchni może być wyzwaniem. Niestety, jeśli Twoje szafki wypełnione
są chipsami, czekoladkami, batonikami i innymi przekąskami, będzie się to
przekładało na Twój poziom energii, Twoje nawyki żywieniowe, czyli też na Twoją
pracę.

Zdecydowanie powinieneś wyznaczyć sobie odpowiednią ilość
czasu na zbalansowane posiłki. Nawet jeśli oznacza to przygotowywanie ich
wieczór wcześniej, wcześnie rano, czy w trakcie Twojej przerwy, jest to zmiana,
która zrobi ogromną różnicę. Nie musisz być ideałem. Mała, słodka przekąska
może być wspaniałą nagrodą za Twoją ciężką pracę, ale odpowiednie planowanie
pozwoli Ci upewnić się, że będziesz mieć odpowiednie paliwo, żeby przejść przez
pełen wyzwań dzień.

Jeśli jest ktoś, kto wie jak dobrze się odżywiać mając niewiele do wyboru, to jest nią Lee Nelson z The Travel Scribes. Po spędzeniu roku na podróżowaniu ze swoim mężem, w trakcie zwiedzania wszystkich czterech stron świata stała się ekspertką w sztuce robienia posiłków z tego co ma pod ręką.

„Biorąc pod uwagę jak trudno jest znaleźć obecnie niektóre składniki, duża pomocą okazała się dla mnie aplikacja Fridge Food. Wystarczy w niej wprowadzić składniki, jakie masz akurat dostępne wśród swoich zapasów, a aplikacja sugeruje Ci przepisy na pożywne posiłki”

Plan ćwiczeń

Ćwiczenie na środku biura? Nie patrzy się na to przychylnie. Ćwiczenie na środku Twojego pokoju? Zachęca się Cię do tego. Wysiłek fizyczny podnosi ilość endorfin, a jeśli akurat masz spadek energii w środku dnia, mały zestaw ćwiczeń wykonanych w domu może pozwolić Ci odzyskać poczucie świeżości i przywrócić siły do działania.

„Najlepszą radą, jaką mogę dać jest zainwestowanie w rower do ćwiczeń z biurkiem. Pomógł mi w odzyskaniu mojej produktywności popołudniami tak bardzo, że kupiłem w zeszłym roku ten sam model wszystkim naszym pracownikom, którzy pracują z domu. W zasadzie jest on taki sam jak zwyczajny rower do ćwiczeń, jaki możesz spotkać w siłowniach, z tą różnicą, że ma miejsce, w którym możesz zainstalować swojego laptopa. Miło jest wstać od mojego zwyczajnego biurka i „pojeździć” trochę popołudniami po lunchu” mówi Matthew Ross z The Slumber Yard

Rozumiemy, jeśli nie chcesz podejmować tak drastycznych
kroków jak sprawienie sobie biurka do ćwiczeń. Ale wszystko od małego spaceru
na świeżym powietrzu po wzięcie udziału w zajęciach online może pomóc. Znajdź
więc coś, co będzie odpowiadało Tobie. Pamiętaj tylko o tym, żeby wziąć
prysznic przed swoją popołudniową sesją wideorozmów.

Wpasowanie ćwiczeń do swojego planu dnia, to kolejne zadanie dla Lee z Travel Scribes. Poleca ona krótkie, proste ćwiczenia, które mogą być robione między dłuższymi interwałami pracy, takie jak na przykład Ćwiczenia treningu biurowego, albo Seven minutes workout. Jeśli nie masz chwili, żeby uciec od rozmów konferencyjnych mogą Ci zapewnić proste ćwiczenia, które pozwolą Ci ożywić ciało i umysł.

Przerwy

Nie mając wokół siebie niczego, co mogłoby Cię rozpraszać możesz
skupić się na swojej pracy, co zdecydowanie pomaga. Jednak zbyt wiele pracy może mieć na Ciebie negatywny wpływ, dlatego musisz znaleźć czas na przerwy. Odejdź od ekrany, rozciągnij nogi, upewnij się, że jesteś odpowiednio nawodniony. Robiąc te proste rzeczy możesz się łatwo i szybko ożywić, co pozwoli Ci być przygotowanym na kolejne wyzwania. Technika Pomodoro zakłada pięciominutowe przerwy, po każdych 25 minutach pracy i jedną dłuższą przerwę co dwie godziny. To technika, której warto się trzymać. Nie zapomnij też zostawić sobie około godziny na lunch.

„Moją najważniejszą poradą dla mojego zespołu jest robienie sobie przerw w trakcie dnia. Zachęcam ludzi do zaczerpnięcia świeżego powietrza, albo raz na jakiś czas oderwania oczu od ekranów komputera. W biurze jesteś przyzwyczajony do tego, że w trakcie dnia ktoś Ci przerywa, więc ustawienie sobie na telefonie przypomnienia o zrobieniu sobie przerwy bardzo pozytywnie wpłynęła na naszą produktywność” mówi Eric Clark z Prevaill Solutions.

Twój nastrój

Praca z domu ma wiele plusów, ale może też mieć negatywne strony. U niektórych osób może wywoływać niepokój, więc musisz być przygotowany na wypadek, gdyby przytrafiło się to Tobie. W New York Times powstał artykuł, który skupia się na pandemii koronawirusa i zawiera kilka przydatnych strategii na to jak pomóc sobie w zachowaniu zdrowego i pozytywnego nastawienia.

Może to też dobra pora na sprawdzenie skąd tyle hałasu o medytację, nawet jeśli ograniczy się to do puszczenia sobie relaksującej muzyki dla obniżenia stresu. Wielu dużych graczy, takich jak Calm, albo Headspace udostępniły darmowe materiały, które pozwolą Ci się zrelaksować się bez pobierania ich aplikacji.

„Sztuczka, której nauczyłam się podróżując na pełen etat, która sprawdza się też w trakcie lockdownu, to znalezienie sobie czasu na mindfulness. To nie tylko chwytliwe słowo. Wystarczy 10 minut głębokiego oddychania, żeby odzyskać skupienie, albo w najgorszym przypadku odwiedzenie Cię od robienia kolejnej przerwy na ciastko” mówi Lee Nelson z Travel Scribes

Bez względu
na to, czy pracujesz z domu w ramach odosobnionego eksperymentu, czy w skutek
długoterminowego planu, upewnienie się, że jesteś produktywny i pozytywnie
nastawiony są kluczowe do maksymalnego wykorzystania Twojego czasu.

Kontakt Kontakt z Międzynarodowymi Specjalistami