Koronawirus. Informacje dla Klientów

Informujemy, że międzynarodowe usługi ekspresowe są dostępne. W tym trudnym czasie możesz liczyć na nasze wsparcie. Aby pomóc Ci na bieżąco śledzić naszą dostępność w miejscach gdzie wprowadzono ograniczenia zachęcamy do śledzenia aktualizacji.

Informacje te dotyczą głównych zmian wynikających z rozprzestrzeniania się COVID-19 na świecie i mających wpływ na zmiany w usługach lotniczych (Time Definite International) w sieci DHL Express. Ponieważ sytuacja jest dynamiczna, informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Przed złożeniem zlecenia prosimy na bieżąco sprawdzać szacowany czas transportu.

Od 24 maja zostanie zmieniony sposób naliczania Dopłaty za sytuacje nadzwyczajne.

Nadanie, składanie zleceń odbioru, monitorowanie – w MyDHL+:

  1. sprawdzisz aktualną dostępność serwisu
  2. wyliczysz cenę i czas transportu
  3. przygotujesz przesyłkę i list przewozowy
  4. zlecisz odbiór przesyłki
  5. sprawdzisz status przesyłki

Import z Chin. Wymagania celne dotyczące towarów medycznych i niemedycznych związanych z COVID-19. 

Władze Chin wprowadziły nowe regulacje mające wyeliminowanie wyrobów niespełniających norm lub o niskiej jakości. Skutkuje to dodatkowymi formalnościami, za które odpowiedzialny jest eksporter w Chinach. Czytaj więcej.

Zwolnienie z cła i VAT sprzętu ochronnego i medycznego przywożonego do Polski

Dowiedz się komu przysługuje i pod jakimi warunkami.

Doręczanie przesyłek

W przypadku nieobecności podczas dostawy umożliwiamy odbiór przesyłki w punktach partnerskich. Dokładamy wszelkich starań, aby ich dostępność była na bieżąco aktualizowana.

Zarządzać dostawą przesyłki możesz poprzez aplikację On-Demand Delivery.

Dostawa bezkontaktowa

W trosce o naszych Klientów i Kurierów umożliwiliśmy skorzystanie z opcji doręczenia bez podpisu (SIGNATURE RELEASE). Opcja jest tymczasowo dostępna dla przesyłek adresowanych do konsumentów/odbiorców prywatnych.

Skorzystanie z tej opcji jest możliwie za pomocą platformy On Demand Delivery przed dostawą przesyłki. Bardzo ważne jest aby przekazywać aktualne dane o numerze telefonu lub adresie email – bez tego opcja nie jest dostępna.

Punkty Obsługi Klienta

Większość naszych punktów jest otwarta. Wchodząc do punktu zapoznaj się z informacjami określającymi zasady obsługi umieszczonymi przed wejściem.

Płatności

Zachęcamy do dokonywania płatności  w Punktach Obsługi Klienta DHL Express kartą płatniczą.

Kurierzy zostali wyposażeni w terminale, które umożliwiają płatności bezgotówkowe.

Zachęcamy do regulowania należności celno-podatkowych poprzez portal On-Demand Delivery / Ayden.