Koronawirus. Informacje dla Klientów

Informujemy, że międzynarodowe usługi ekspresowe są dostępne. W tym trudnym czasie możesz liczyć na nasze wsparcie. Aby pomóc Ci na bieżąco śledzić naszą dostępność w miejscach gdzie wprowadzono ograniczenia zachęcamy do śledzenia aktualizacji.

Informacje te dotyczą głównych zmian wynikających z rozprzestrzeniania się COVID-19 na świecie i mających wpływ na zmiany w usługach lotniczych (Time Definite International) w sieci DHL Express. Ponieważ sytuacja jest dynamiczna, informacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Przed złożeniem zlecenia prosimy na bieżąco sprawdzać szacowany czas transportu.

Od 7 listopada 2021 zostanie zmieniony sposób naliczania Dopłaty za sytuacje nadzwyczajne.

Nadanie, składanie zleceń odbioru, monitorowanie – w MyDHL+:

  1. sprawdzisz aktualną dostępność serwisu
  2. wyliczysz cenę i czas transportu
  3. przygotujesz przesyłkę i list przewozowy
  4. zlecisz odbiór przesyłki
  5. sprawdzisz status przesyłki

Import z Chin. Wymagania celne dotyczące towarów medycznych i niemedycznych związanych z COVID-19. 

Władze Chin wprowadziły nowe regulacje mające wyeliminowanie wyrobów niespełniających norm lub o niskiej jakości. Skutkuje to dodatkowymi formalnościami, za które odpowiedzialny jest eksporter w Chinach. Czytaj więcej.

Zwolnienie z cła i VAT sprzętu ochronnego i medycznego przywożonego do Polski

Dowiedz się komu przysługuje i pod jakimi warunkami.

Doręczanie przesyłek

W przypadku nieobecności podczas dostawy umożliwiamy odbiór przesyłki w punktach partnerskich. Dokładamy wszelkich starań, aby ich dostępność była na bieżąco aktualizowana.

Zarządzać dostawą przesyłki możesz poprzez aplikację On-Demand Delivery.

Dostawa bezkontaktowa

W trosce o naszych Klientów i Kurierów umożliwiliśmy skorzystanie z opcji doręczenia bez podpisu (SIGNATURE RELEASE). Opcja jest tymczasowo dostępna dla przesyłek adresowanych do konsumentów/odbiorców prywatnych.

Skorzystanie z tej opcji jest możliwie za pomocą platformy On Demand Delivery przed dostawą przesyłki. Bardzo ważne jest aby przekazywać aktualne dane o numerze telefonu lub adresie email – bez tego opcja nie jest dostępna.

Punkty Obsługi Klienta

Większość naszych punktów jest otwarta. Wchodząc do punktu zapoznaj się z informacjami określającymi zasady obsługi umieszczonymi przed wejściem.

Płatności

Zachęcamy do dokonywania płatności  w Punktach Obsługi Klienta DHL Express kartą płatniczą.

Kurierzy zostali wyposażeni w terminale, które umożliwiają płatności bezgotówkowe.

Zachęcamy do regulowania należności celno-podatkowych poprzez portal On-Demand Delivery / Ayden.