technologie

DHL Logistics Trend Radar – jakie zmiany czekają logistykę?

Branża logistyczna, jak większość sektorów, znajduje się obecnie w okresie intensywnych transformacji. Aby wyprzedzić konkurencję i zmaksymalizować zyski, firmy sprzedające w internecie muszą stosować najnowsze trendy technologiczne, aby móc efektywniej zarządzać łańcuchami dostaw. DHL Logistics Trend Radar pomoże zidentyfikować zjawiska, które pomogą Twojemu przedsiębiorstwu w rozwoju.

W ostatnich latach zmiany w branży logistycznej przebiegały w tempie wykładniczym. Nastąpił znaczący postęp cyfrowy i technologiczny – od przetwarzania w chmurze po robotykę i automatyzację, sztuczną inteligencję, analizę dużych ilości danych i Internet rzeczy.

Zmiany w logistyce łańcucha dostaw były konieczne. Duży wpływ miał na to szybki rozwój zakupów internetowych postępujący w ciągu ostatnich kilku lat. Klienci szybko zaczęli oczekiwać korzyści płynących z szybszej dostawy, wyższego poziomu usług i przejrzystej komunikacji. Wywiera to większą presję na marki, które chcą świadczyć takie usługi, i w związku z tym badają one szerszy zakres technologii, które mogą im w tym pomóc.

Dziś, w globalnym świecie klienci często oczekują dostawy za granicę jako standardu oferowanego przez sklep. Jeśli jesteś firmą, która chce rozwijać się w skali międzynarodowej, monitorowanie i przyjmowanie najnowszych trendów w logistyce transgranicznej powinno być dla Ciebie priorytetem.

„Jeśli w nowej normalności, twój łańcuch dostaw jest taki sam jak ten, który miałeś przed pandemią, prawdopodobnie robisz coś źle.” – Richard Wilding – profesor strategii łańcucha dostaw, Cranfield School of Management.

Pandemia stała się katalizatorem dalszego rozwoju handlu e-commerce na całym świecie, wystawiając na próbę łańcuchy dostaw i stawiając przed nimi wiele nowych wyzwań i powodując w nich wiele zakłóceń. W początkowych dniach lockdownu, kiedy paniczne zakupy, uziemione loty i zwiększone ograniczenia celne utrudniały handel transgraniczny, pandemia szybko uwidoczniła słabe punkty łańcuchów dostaw. Konieczne były inwestycje w celu usprawnienia przyszłych operacji. Aby zachować poziom oferowanych usług, duże i małe firmy prowadzące sprzedaż przez Internet będą musiały dostosować i zoptymalizować swoje łańcuchy dostaw, aby były bardziej odporne.

Ale jak? Jakie technologie i innowacje pomagają przedsiębiorstwom usprawnić zarządzanie łańcuchem dostaw? I na jakie trendy logistyczne powinien być przygotowany każdy sektor przemysłu?

Nowa edycja DHL Logistics Trend Radar to raport analizujący wybrane trendy w sposób bardziej szczegółowy, aby pomóc Twojej firmie przygotować się do „nowej normalności” i rozwijać się w nowym otoczeniu.

Zidentyfikowaliśmy najbardziej znaczące z trendów logistycznych zamieniając je w praktyczne wskazówki. Możesz skorzystać już dziś, aby pomóc w rozwoju Twojej firmy. Oto tylko niektóre z tych, na które należy zwrócić uwagę:

Internet rzeczy

Mowa tu o połączeniu za pomocą internetu przedmiotów codziennego użytku, pozwalające im na wysyłanie i odbieranie danych. Ma on potencjał, by całkowicie zmienić sposób, w jaki żyjemy – od czajnika włączanego za pomocą, smartfona, kiedy jeszcze jesteś w drodze do domu, po „inteligentne” sygnalizatory świetlne, które pomagają urbanistom poprawić przepustowość dróg.

W branży logistycznej łączność w czasie rzeczywistym możliwa dzięki Internetowi rzeczy zwiększa widoczność, identyfikowalność, niezawodność i bezpieczeństwo operacji. Co to oznacza dla Twojej firmy? Przesyłane dane mogą pomóc poprawić obsługę klienta, zwiększyć produktywność pracowników i zwiększyć przychody z innowacji. A to tylko jedne z wielu innych zastosowań tej technologii w logistyce.

Analiza Big Data

Jak dobrze znasz swoich Klientów? Prawdziwa znajomość zachowań zakupowych, nawyków i motywacji Twoich docelowych Klientów jest kluczem do spełnienia ich oczekiwań. Do realizacji tego celu dane okażą się nieocenionym towarem dla Twojej firmy.

Wprowadzając inteligentniejsze innowacje analityczne, Twoja firma może lepiej zrozumieć dane o Klientach. Pomoże Ci to, nie tylko zidentyfikować niewykorzystane rynki, ale też dostarczyć ulepszony produkt lub usługę Twoim dotychczasowym Klientom.

Zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój stał się w ostatnich latach gorącym tematem, ale odpowiedzialność za redukcję emisji gazów cieplarnianych nie ogranicza się tylko do branży logistycznej. Konsumenci oczekują, że przedsiębiorstwa również odegrają swoją rolę w staraniach o lepsze jutro. Jeśli nie zobowiążesz się podjąć kroków w zakresie uczynienia ochrony środowiska jednym z głównych celów Twojej strategii, Twoja firma bardzo szybko stanie się przestarzała.

Wraz z ciągłym rozwojem handlu elektronicznego, opakowania wtórne poddawane są dokładniejszej kontroli, zwłaszcza materiały używane do ochrony produktów w trakcie ich podróży w łańcuchu dostaw. Firmy sprzedające w internecie powinny również poszukiwać ekologicznych rozwiązań w zakresie opakowań. Na rynku pojawia się wiele nowych rozwiązań w zakresie pojemników, które skupiają się na możliwości recyklingu, ponownego użycia, kompostowania i biodegradacji, aby pomóc Ci zaoferować swoim klientom bardziej ekologiczne usługi.

Personalizacja

Kiedy już uda Ci się przyciągnąć potencjalnych Klientów na Twoją stronę internetową, w jaki sposób możesz sprawić, aby stali się kupującymi i sprawisz, że będą do Ciebie wracać? Odpowiedzią może być dostarczanie unikalnych, spersonalizowanych doświadczeń. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które pomogą Twojej firmie w tym zakresie.

Lepsze platformy internetowe i lepsza sztuczna inteligencja mogą pomóc Twojej firmie w dostarczaniu klientom dostosowanych do ich potrzeb doświadczeń zarówno w punkcie sprzedaży jak w następującej po zakupie komunikacji. Pamiętaj, że doskonała obsługa klienta może być różnicą pomiędzy konsumentem wybierającym Twoją firmę a konkurencją!

W miarę jak sektor handlu elektronicznego będzie stawał się coraz bardziej nasycony i konkurencyjny, na szczycie pojawią się przedsiębiorstwa, które będą mogły najszybciej na szeroką skalę wdrażać nowe technologie. Pamiętaj więc, żeby odpowiednio się przygotować!

Zapoznaj się z 5. edycją DHL Logistics Trend Radar aby móc wprowadzać innowacje w swoim własnym łańcuchu dostaw. Będą one stanowić dowód na to, że Twoja firma będzie gotowa na zmiany, które przyniosą nadchodzące lata.

Pobierz szczegółowy raport DHL Logistics Trend Radar

Pobierz dokument
Kontakt Kontakt z Międzynarodowymi Specjalistami