Eksport do Francji – kuszący rynek dla e-commerce

Francuska gospodarka przeżywała przez ostatnią dekadę ciężkie chwile z powodu kryzysu finansowego z roku 2008. Na szczęście sytuacja zaczyna się poprawiać i znów nie trzeba być wielkim optymistą, żeby planować eksport do Francji.

Macron daje nowy impet

W 2017 roku Francja wybrała nowego, najmłodszego w swojej historii, prezydenta – Emmanuela Macrona. Ten wybór dodał wigoru i optymizmu francuskiej gospodarce, co udowadniają również wskaźniki ekonomiczne.

Najlepsze statystki od dekady

Wzrost francuskiej gospodarki przyśpieszył, a co najważniejsze ten trend zwyżkowy wydaje się trwały. Dane ekonomiczne pokazują, że francuska gospodarka ma się najlepiej od 2008 roku.

Oprócz światowej koniunktury gospodarczej przyczynia się do tego również polityka prezydenta Macrona, którego decyzje zmierzają do umocnienia zarówno wewnętrznej, jak i międzynarodowej wymiany handlowej.

Branża e-commerce szybko rośnie

E-commerce increaseJeśli jesteś przedsiębiorcą szukającym dobrych rynków zbytu na swój towar, powinieneś wziąć na celownik eksport do Francji. Choćby z tego powodu, że pod względem demografii jest to drugi, po Niemczech, największy kraj w Europie.

Francja jest również świetnym rynkiem dla transgranicznego handlu online. Z wielkim, a przy tym nie do końca wykorzystanym potencjałem. O ile dostęp do internetu jest masowy – blisko 86% populacji ma dostęp do sieci – to liczba francuskich internautów, którzy kupują online jest relatywnie niska i oscyluje między 50-60 %. Więcej o międzynarodowym rynku e-commerce.

Są już wyraźne sygnały, że francuska branża e-commerce będzie rosła. I to szybko. W 2015 roku branża e-commerce we Francji była warta około 52 mld dolarów. Dane przewidują, że w 2018 liczba ta wzrośnie do 64 mld dolarów. W ciągu ostatnich trzech lat wzrost wyniósł 23%. Daje to 4 mld dolarów rocznie. To czyni Francję wyróżniającym się krajem na globalnym rynku e-commerce, choć warto zaznaczyć, że to wciąż tylko 6% globalnego obrotu handlowego online. Podobne wielkościowo kraje, generują ciągle wyższe dochody w e-commerce. Francuski wzrost powoduje, że analitycy zakładają, że tamtejsza branża online już za chwilę będzie przeżywała prawdziwy boom ekonomiczny.

Gospodarka Francji – najważniejsze sektory

  • usługi – stanowią 79, 3% francuskiej gospodarki
  • przemysł – stanowi 18,3 % francuskiej gospodarki
  • rolnictwo – stanowi 2,4 % francuskiej gospodarki

Główne branże francuskiego handlu międzynarodowego

  • Maszyny
    Obrót handlowy w tym sektorze urósł o 20% między 2016 a 2017 rokiem. Mówimy o takich towarach jak: turbiny, silniki samolotowe, bojlery, czy elementy elektroniki.
  • Żelazo i stal
    Handel żelazem, stalą i podobnymi materiałami rozwija się bardzo szybko. Między 2016 a 2017 wzrósł o blisko 60% Cynk, nikiel, ołów, ruda żelaza, żużel, to inne z popularnych produktów.
  • Moda/odzież
    Francja to oczywiście ojczyzna haute couture, projektantów odzieżowych, słynnych pokazów i domów mody. Nic dziwnego, że rynek modowy jest największym sektorem francuskiej branży e-commerce. Rośnie o 8% każdego roku i generuje obecnie około 15 mld dolarów zysku.

Eksport do Francji

eksport do Francji drogą morską

Francuska gospodarka rośnie. Rośnie również francuski import. Po latach gospodarczego zastoju, w 2017 roku odnotowano 9% wzrost importu. To dobry czas dla przedsiębiorców, żeby skorzystać z tej koniunktury.

Dodajmy, że handel z Francją nie jest obwarowany dużymi przeszkodami administracyjnymi czy prawnymi. Bank Światowy na swojej liście najbardziej liberalnych pod względem wymiany handlowej krajów umieścił Francję na 31 miejscu. W rankingu notowanych było 190 państw.

Dziesięć najważniejszych towarów wysyłanych do Francji

  1. urządzenia (telefony, komputery, tablety)
  2. samochody
  3. paliwa
  4. maszyny elektryczne/sprzęt
  5. samoloty
  6. towary z plastiku
  7. farmaceutyki
  8. sprzęt i aparatura medyczna/optyczna/techniczna
  9. produkty chemii organicznej
  10. żelazo i stal

Sprawdź ofertę na przesyłki do Francji

Francja – wymiana z państwami UE

To łatwa i prosta procedura. Zdecydowana większość towarów mieści się w zapisach o wolnym handlu. Bez żadnych obostrzeń celnych czy np. podatku VAT do zapłacenia.

Vive les opportunités

Francuska gospodarka, liberalna i otwarta na świat, do tego stanowiąca jedno z najważniejszych ogniw Unii Europejskiej, cieszy się dużym zainteresowaniem między innymi inwestorów finansowych, dostawców usług dla biznesu czy przede wszystkim towarów konsumenckich To szansa również dla polskich przedsiębiorców. Obecna sytuacja gospodarcza Francji oraz ogromny i ciągle niewykorzystany potencjał, jaki tkwi we francuskiej branży e-commerce stwarzają wprost idealne warunki dla zagranicznych przedsiębiorców online. Zarówno dla dużych firm, jak i start up’ów. Nie pozostaje nic innego, jak wykorzystać koniunkturę i ruszać na podbój trójkolorowego rynku.

Kontakt Kontakt z Międzynarodowymi Specjalistami