dostawa przesyłki

Dostawa i opcje doręczenia przesyłki

Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż przetransportowanie przesyłki z punktu A do punktu B. Jednak w rzeczywistości wiąże się z tym wiele procesów. Zwłaszcza w przypadku przesyłek międzynarodowych, które dodatkowo muszą spełniać wymogi prawne krajów z i do których są transportowane. Poniżej przedstawiamy co należy wiedzieć o procesie odbioru przesyłki w DHL Express, oraz jak można dla własnej wygody dostosować jej dostarczenie.

Czy i jak mogę zmienić adres doręczenia przesyłki DHL Express?

Możliwość przeadresowania przesyłki zależy od opcji udostępnionych przez nadawcę w dedykowanej aplikacji, do której link powinien otrzymać odbiorca. Jeśli opcja przeadresowania jest dostępna, można to zrobić samodzielnie lub poprzez kontakt z naszą infolinią.

W przypadku przesyłek obciążonych należnościami celnymi, opcja zmiany adresu może pojawić się dopiero po opłaceniu należności celnych przez aplikację, On Demand Delivery

Z usługi On Demand Delivery można też skorzystać kontaktując się z dostępnym 24 godziny na dobę automatem telefonicznym na naszej infolinii, wybierając cyfrę „2”, gdzie dostępny jest status przesyłki. W przypadku chęci zmiany adresu dostawy, ze względów bezpieczeństwa konieczna jest weryfikacja przez konsultanta, dlatego w tej sprawie prosimy o kontakt telefoniczny z automatem w czasie dostępności infolinii od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 17:00.

Ważnym jest pamiętać o tym, że nie można zmienić adresu dostawy na teren odległy (czyli taki, na którym korzystamy z usług podwykonawcy). Aplikacja automatycznie weryfikuje kody pocztowe i nie pozwala na wprowadzenie tych przypisanych do terenów odległych.

Kto może odebrać moją przesyłkę DHL Express?

Jeśli przesyłka nie została nadana z usługą dostawy do rąk własnych (Direct Signature) przesyłkę może odebrać każda pełnoletnia osoba znajdująca się pod adresem na liście przewozowym.

Skąd mogę odebrać przesyłkę DHL Express?

Przesyłki można odbierać osobiście na naszych terminalach oraz w zewnętrznych punktach odbioru. W celu zlokalizowania najbliższego punktu należy skorzystać z linku, który udostępniony jest odbiorcy lub skontaktować się z naszą infolinią.

W przypadku odbioru z terminala, istnieje możliwość wystawienia upoważnienia na osobę trzecią, natomiast w punkcie zewnętrznym paczkę otrzymać tylko osoba wymieniona na liście przewozowym z imienia i nazwiska. Odbiorca przesyłki może też wybrać czas dostawy przesyłki i sposób w jaki ją odbierze dzięki aplikacji On Demand Delivery

Paczka jest w odprawie celnej. Co to oznacza?

Import towaru spoza Unii Europejskiej wiąże się z koniecznością dopełnienia formalności celnych. Niezależnie od tego, czy w przesyłce znajdują się towary handlowe, czy też próbki lub prezenty, w każdym z tych przypadków podlegają one odprawie celnej.

Odprawa celna polega m.in. na przygotowaniu zgłoszenia celnego (na podstawie dokumentów dołączonych do przesyłki takich jak np.: faktura i list przewozowy) oraz przesłaniu go do Urzędu Celnego, który ostatecznie decyduje o tym, czy przesyłka zostanie zwolniona. W zależności od rodzaju zastosowanej odprawy mogą być wymagane dodatkowe dokumenty lub wyjaśnienia. Więcej informacji na temat rodzajów odprawy celnej i wymaganych dokumentach znajdziesz tutaj.

Zapraszamy również do skorzystania z możliwości śledzenia przesyłek zagranicznych, gdzie możesz sprawdzić drogę swojej przesyłki oraz jej status odprawy celnej.

Jak mogę zapłacić należności celno-podatkowe za moją przesyłkę DHL Express?

W przypadku przesyłek adresowanych na tereny obsługiwane bezpośrednio przez kurierów DHL Express, należności celno-podatkowe można zapłacić na trzy sposoby:

  1. przez aplikację, link do której wysyłany jest do odbiorcy przez dział rozliczeń celnych, bądź bezpośrednio w aplikacji On Demand Delivery
  2. przez tradycyjny przelew bankowy (należy wówczas pamiętać o przesłaniu potwierdzenia przelewu na adres duty.billing@dhl.com lub wydrukowaniu potwierdzenia przelewu i przekazaniu go kurierowi)
  3. gotówką lub kartą bezpośrednio u kuriera, przy odbiorze przesyłki

Przy przesyłkach adresowanych na tereny odległe, należności celno-podatkowe muszą być opłacone przed dostawą przesyłki. Można to zrobić za pomocą linku wysłanego na adres mailowy klienta lub tradycyjnego przelewu. Potwierdzenie dokonania opłaty należy wysłać na adres duty.billing@dhl.com w temacie podając numer listu przewozowego lub numer faktury.

W razie wątpliwości co do tego, czy dana miejscowość znajduje się na terenie odległym, zapraszamy do kontaktu z infolinią DHL Express: +48 42 63 45 100.

Skąd mogę pobrać Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru DHL Express?

Potwierdzenie odbioru w formie elektronicznej będzie dostępne w wynikach śledzenia przesyłki lub na stronie Elektronicznego Potwierdzenia Doręczenia po doręczeniu przesyłki. Aby je pobrać, należy wpisać numer konta, numer telefonu lub kod pocztowy.

Jak skontaktować się z biurem obsługi klienta DHL Express?

Nasza infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-17:00 pod numerem 42 6345 100. Po wysłuchaniu zapowiedzi, należy wybrać odpowiednią zapytaniu cyfrę i poczekać na połączenie z konsultantem.