Wiadomości od DHL Express otrzymasz z adresu poland@dhl-news.com. Dodaj nas do książki adresowej.
DHL Express i Manchester United
Manchester United to jeden z najpopularniejszych i najbogatszych klubów piłkarskich na Ziemi. Marka rozpoznawalna pod każdą szerokością geograficzną na świecie. Od kilku lat jego partnerem logistycznym jest gigant z innej branży – DHL Express.
Zestawmy liczby. Manchester istnieje od 140 lat, ma na koncie ponad 60 trofeów, a jego przychód z zeszłego roku wyniósł 676,3 mln euro. Ta kwota zapewniła mu tytuł najbogatszego klubu świata, przed takimi potęgami jak Real Madryt czy Juventus Turyn. DHL (w którego skład wchodzi DHL Express) – na rynku od 49 lat, działa w ponad 220 krajach i zatrudnia 350 tyś pracowników. Jak widać obie firmy mają się czym chwalić. Ich komitywa to coś więcej niż tylko biznesowy deal, to kooperacja dwóch mocarzy światowej gospodarki.
Współpraca rozpoczęła się w 2011 roku. Podpisana wtedy umowa zapewniała DHL nie tylko przejęcie całego zakresu usług logistycznych klubu. Porozumienie przewidywało także zintegrowane działania marketingowe na wielu płaszczyznach.
Jednym z efektów tych działań było umieszczenie logo DHL na koszulkach treningowych „Czerwonych Diabłów”. Logo znalazło się na treningowych strojach zarówno piłkarzy pierwszego składu, drużyny rezerw oraz młodzieżówki. Wartość tej umowy wyniosła 40 mln funtów.
Na przełomie 2011 i 2012 roku z okazji zdobycia przez Manchester United 19 mistrzostwa Anglii DHL Express zorganizował „The DHL Champ19ns Tour”. Było to obsługiwane przez DHL tournée trofeum zdobytego przez klub. W ramach akcji, oprócz pucharu, fani na całym świecie mieli okazję zobaczyć na żywo dawne legendy klubu m.in.: Lee Sharpe’a, Bryana Robsona czy Gary’ego Pallistera. Ci wybitni piłkarze również uczestniczyli w „The DHL Champ19ns Tour”. Dzięki DHL trofeum zobaczyli fani w Azji, Afryce, Ameryce Południowej i Europie. Aby tego dokonać, trzeba było pokonać 77 000 km i dotrzeć do 27 krajów na całym globie.
Ten program dał nam unikalną szansę do zaprezentowania naszych logistycznych możliwości znacznej części świata. Dzięki naszej transportowej sieci, która łączy 220 krajów, wielu kibiców, ale i naszych klientów jednocześnie, miała szansę spotkać futbolowe legendy Manchesteru United oraz na żywo zobaczyć trofeum przyznane klubowi za zdobycie mistrzostwa Anglii – powiedział John Pearson, CEO DHL Express Europe.
Podobną akcję DHL Express przeprowadził rok później. Wtedy powodem do świętowania był 20 tytuł mistrzowski zdobyty przez „Czerwone Diabły”, a tournée objęło 31 krajów.
DHL Express podejmował także inne akcje promocyjne. Po sezonie 2012/2013 dokonano wymiany murawy na stadionie Manchesteru United. W związku z tym ManU i DHL Express, postanowili zorganizować konkurs umożliwiający kibicom wygranie jednego ze stu kawałków trawy pokrywającej manchesterski stadion. Aby wziąć udział w zabawie, należało zagłosować na najbardziej pamiętny moment w historii 20-krotnego mistrza kraju.
Podobne akcje dotarły również do Polski. W kwietniu 2013 roku pracownicy i kurierzy DHL Express (Poland) z 11 największych terminali w Polsce wyruszyli do pracy w koszulkach Manchesteru United opatrzonych logo DHL pod hasłem „Jesteśmy jedną wielką międzynarodową drużyną DHL Express!”. W ten sposób zarząd DHL Express chciał podziękować wszystkim pracownikom i kurierom w Polsce za zaangażowanie w budowaniu pozytywnego wizerunku DHL Express.
Jeśli jest jedno miejsce, gdzie każdy fan Manchesteru United z jakiegokolwiek zakątka świata może się poczuć jak w domu, jest to Old Trafford – legendarny stadion klubu. Nawet fani oglądający mecze Czerwonych Diabłów w telewizji, tysiące kilometrów od Manchesteru, czują tą jedyną, niepowtarzalną atmosferę, którą emanuje stadion. Nic dziwnego, że od lat mówi się o nim „teatr marzeń”.
Dla tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na pielgrzymkę do tej świątyni futbolu, DHL Express przygotował niezwykłą niespodziankę. Przywiezie część Manchesteru United do fanów z całego świata. Cała akcja nazywa się United. Delivered.
Specjalna piłka, którą grały aktualne gwiazdy Manchesteru United, zostanie dostarczona w każdy zakątek globu do fanów „Czerwonych Diabłów”, którzy będą chcieli nią zagrać. Wystarczy zarejestrować się na internetowej stronie i opisać tam szczegóły dotyczące planowanego meczu. Może to być spotkanie szkolne, popołudniowe granie na wyjętym boisku z przyjaciółmi, bądź cokolwiek innego. Liczy się pasja i miłość do zespołu. I wielkie pragnienie grania tą samą piłką, którą grały gwiazdy pierwszego składu.
Oprócz piłki DHL Express dostarczy okolicznościowe stroje na mecz. Fani będą mogą je zatrzymać po spotkaniu, a piłka pojedzie w inne miejsce świata. Do kolejnego oddanego fana Manchesteru.
Na końcu jedna szczęśliwa drużyna wygra wycieczkę na Old Trafford, gdzie zagra specjalny finałowy mecz z grupą kibiców z Manchesteru.