Wymogi celne w innych krajach

Jakie są przepisy celne w innych krajach? Poznaj wymogi celne dotyczące Rosji, Wielkiej Brytanii, USA i wielu innych krajów do do których przesyłki doręcza DHL Express.

Zmiany przed odprawą celną dla odbiorców prywatnych

Od 1 lipca 2022 r. tajwańskie władze celne wymagają wstępnej rejestracji i uwierzytelnienia przed odprawą celną w przypadku przesyłek importowych dla odbiorców prywatnych (2C) na Tajwanie.

Najważniejsze informacje:

  • Wstępna rejestracja i uwierzytelnienie są obowiązkowe w przypadku przesyłek na Tajwan od firm do osób prywatnych (B2C) i od osób prywatnych do osób prywatnych (C2C).
  • Jedynym wyjątkiem są przesyłki z dokumentami.
  • Wszyscy prywatni odbiorcy (adresaci/importerzy) przesyłek na Tajwan są zobowiązani do pobrania aplikacji celnej EZWAY i zarejestrowania swojego numeru telefonu – jest to proces jednorazowy.
  • Po zamówieniu towarów i wystawieniu listu przewozowego DHL Express na Tajwan, odbiorca prywatny na Tajwanie zostanie powiadomiony przez DHL (SMS-em/e-mailem) oraz przez aplikację celną EZWAY o konieczności wstępnego uwierzytelnienia przesyłki na podstawie unikalnego numeru listu przewozowego DHL (za pośrednictwem aplikacji EZWAY).

Proces ten musi być przeprowadzony dla każdej przesyłki importowej, aby umożliwić odprawę celną towarów i nosi nazwę Real Name Authentication (RNA).

Od 1 stycznia 2021 r. podatek VAT w Wielkiej Brytanii od towarów o wartości do 135 GBP będzie naliczany miejscu sprzedaży, a nie w podczas importu. (tzw. Supply VAT)

Oznacza to, że firmy zagraniczne sprzedające towary do Wielkiej Brytanii o wartości 0-135 GBP będą musiały naliczyć i pobrać podatek VAT należny w momencie sprzedaży. Równocześnie zniesione zostanie zwolnienie dla przesyłek o niskiej wartości Low Value Consignment Relief (LVCR), co oznacza, że cała sprzedaż towarów konsumentom brytyjskim o wartości do 135 GBP będzie wymagała naliczenia VAT*. Więcej informacji znajdziesz tu.

Sprawdź czy wartość sprzedawanych towarów przekracza 135 GBP (bez podatku). Dotyczy to ceny faktycznej towaru (bez kosztów transportu i ubezpieczenia).  Próg 135 GBP dotyczy wartości całej przesyłki, a nie każdej pojedynczej pozycji.

Ile wynosi VAT w UK?

Stawka podstawowa 20%, stawka zredukowana 5%, stawka zerowa 0%. Więcej

  • Uzyskaj rejestrację VAT w UK. Jeśli masz już rejestrację VAT w Wielkiej Brytanii, możesz użyć istniejącego numeru VAT
  • Wystąp o numer EORI GB, jeśli chcesz zadeklarować swój numer VAT jako importera do Wielkiej Brytanii.
  • Dodaj kwotę VAT (UK) do sprzedawanych produktów, pobierz ją podczas transakcji sprzedaży
  • Dokonuj okresowych deklaracji VAT w UK:  reguluj należności (HMRC – odpowiednik Ministerstwa Finansów). Wszystkie przesyłki o wartości 0–135 GBP będą podlegać tym wymogom, nie ma minimalnego progu rejestracji

Jakie dane przesyłki muszę dostarczyć, jeśli prowadzę sprzedaż do konsumentów w UK?

  • W polu Shipment Tax ID (Identyfikator podatkowy przesyłki) podaj swój numer VAT *

  • Jeśli sprzedajesz firmie zarejestrowanej jako płatnik VAT, nie musisz naliczać podatku VAT ani uwzględniać transakcji w deklaracji VAT.
  • Będziesz musiał mieć potwierdzenie, że Twój klient jest zarejestrowany jako płatnik podatku VAT oraz jego numer rejestracyjny. Aby uzyskać szczegółowe informacje przejdź do: Sprzedaż miedzy firmami (gov.uk).
  • Alternatywnie, jeśli chcesz zadeklarować swój numer VAT jako importer z Wielkiej Brytanii i złożyć deklarację VAT w Wielkiej Brytanii, powinieneś również wystąpić o numer EORI GB.

Jakie dane muszę dostarczyć, jeśli prowadzę sprzedaż do firm zarejestrowanych jako VAT UK?

  • W danych przesyłki w polu Numer VAT odbiorcy (Consignee VAT Number**) wpisz numer VAT kupującego.
  • Na fakturze dołączanej do wysyłki umieść informację o tym, że kupujący powinien zostać obciążony VAT

Jako, że zmiany w VAT odnoszą się do towarów o wartości poniżej 135 GBP, w przypadku przesyłek, których wartość przekracza 135 GBP zastosowanie będą miały procedury jak w przypadku przesyłek poza unijnych.

Pamiętaj jednak:

  • Dla podanego importera opcjonalne jest zapłacenie VAT wbrew swojej rejestracji VAT w UK dla towarów o wartości powyżej 135 GBP.
  • W takich przypadkach, odroczenie VAT jest niedozwolone inaczej niż przez przedstawiciela podatkowego zarejestrowanego w Wielkiej Brytanii.
  • Jeśli nie korzystasz z usług przedstawiciela podatkowego, zastosowane zostaną standardowe procedury.

Chcemy poinformować, że od 1 sierpnia 2021 r. indonezyjskie organy celne wprowadzą zmianę regulacyjną, która będzie wymagać podania numeru identyfikacyjnego dla przesyłek wysyłanych i importowanych do/z Indonezji.

Aby pomóc lepiej zrozumieć zmiany i wpływ na Twój biznes opracowaliśmy materiał, który opisuję zmiany. Kluczowe będzie podanie Indonezyjskiego Numeru Identyfikacji Podatkowej podmiotu, który jest stroną (Nadawcą lub Odbiorcą) w transporcie przesyłki.

Dowiedz się więcej o zmianach

W celu zwiększenia przejrzystości w odniesieniu do stron importujących lub eksportujących towary do/z Indonezji, indonezyjskie organy celne opracowały następujące nowe rozporządzenie:
Rozporządzenie Dyrektora Generalnego ds. Ceł i Akcyzy (Rozporządzenie DG), numer 11/2020 w sprawie rozporządzenia dotyczącego manifestu, nowe rozporządzenie ma obowiązywać od 1 sierpnia 2021 roku.

Rozporządzenie mówi, że indonezyjski numer identyfikacji podatkowej (znany w Indonezji jako NPWP – Nomor Pokok Wajib Pajak) musi być dostarczony dla:

  • Przesyłek importowych (dla przesyłek z reszty świata do Indonezji)
  • Przesyłek eksportowych (dla przesyłek z Indonezji do pozostałych krajów świata)

Indonezyjskie organy celne wymagają podania numeru identyfikacyjnego dla:

  • Przesyłek importowych (dla przesyłek z reszty świata do Indonezji)
  • Przesyłek eksportowych (dla przesyłek z Indonezji do pozostałych krajów świata)

Wymagania dotyczące numeru identyfikacyjnego są różne dla firm i osób prywatnych:

Firmy: firmy w Indonezji muszą dostarczyć indonezyjski numer identyfikacji podatkowej (NPWP – Nomor Pokok Wajib Pajak) przy imporcie / eksporcie.
Osoby prywatne: osoby prywatne w Indonezji są zobowiązane do podania indonezyjskiego numeru identyfikacji podatkowej (NPWP – Nomor Pokok Wajib Pajak) przy imporcie / eksporcie, lub alternatywnego numeru identyfikacyjnego, jak wymieniono poniżej:
a) indonezyjski numer identyfikacyjny (NIK – Nomor Induk Kependukan) dla obywateli Indonezji
b) numer indonezyjskiego prawa jazdy, dla obywateli Indonezji lub obcokrajowców
c) numer paszportu (tylko dla cudzoziemców)

WAŻNE: jest to obowiązkowe dla WSZYSTKICH rodzajów transakcji (B2C, B2B, C2C, itp.), a jedynym wyjątkiem są przesyłki dokumentów.

DHL Express jest zobowiązany do przekazania elektronicznego numeru identyfikacyjnego indonezyjskim władzom celnym.
Jeśli numer identyfikacyjny nie zostanie dostarczony na czas, może to spowodować potencjalne opóźnienia w transporcie przesyłek do/z Indonezji.
Dlatego, aby zapewnić sprawny proces importu i eksportu w Indonezji, ważne jest, aby nadawcy podawali obowiązkowy numer identyfikacyjny proaktywnie, podczas przygotowywania przesyłki za pośrednictwem aplikacji wysyłkowych (np. MyDHL+) lub innych oferowanych przez DHL.
Udostępnienie tych informacji przed odbiorem przesyłek jest niezbędne, aby uniknąć potencjalnych opóźnień.

WAŻNE: zgodnie z Warunkami Przewozu DHL, musisz upewnić się, że podałeś DHL autentyczny / ważny numer identyfikacyjny, dzięki czemu DHL może przekazać go władzom Indonezji.

W celu uniknięcia opóźnień, zalecamy nadawcom:
a) Proaktywnie ustalić numer identyfikacyjny odbiorcy w Indonezji przed wysyłką i przekazać go elektronicznie DHL za pośrednictwem DHL Express Electronic Shipping Solutions (np. MyDHL+) podczas przygotowywania przesyłki.
b) Podać poprawne dane kontaktowe odbiorcy z Indonezji, takie jak telefon i adres e-mail – na wypadek, gdyby DHL chciało się skontaktować z odbiorcą.
c) Dostarczyć kompletne i dokładne dane do faktury handlowej / pro-forma drogą elektroniczną poprzez aplikacje wysłkowe DHL Express (np. MyDHL+) oferowane przez DHL Express Electronic Shipping Solutions, takie jak: opisy towarów, wyszczególnione wartości, kraj pochodzenia, itp.

WAŻNE: jest to obowiązkowe dla WSZYSTKICH rodzajów transakcji (B2C, B2B, C2C, itp.)

W przypadku brakujących informacji (nieprzekazanych przez nadawcę), DHL Express Indonesia skontaktuje się z odbiorcą w celu uzyskania brakującego numeru identyfikacyjnego. W związku z tym należy upewnić się, że nadawcy podali dokładne dane kontaktowe odbiorcy z Indonezji, w tym ważny telefon i adres e-mail.

UWAGA: najlepiej byłoby, gdyby indonezyjski numer identyfikacyjny odbiorcy dostarczył NADAWCA. Pozwoli to uniknąć niepotrzebnego kontaktu z działem obsługi klienta w Indonezji w celu wezwania odbiorcy do dostarczenia brakujących informacji.

W przypadku brakujących informacji (niepodanych przez nadawcę), DHL Express Indonesia skontaktuje się z odbiorcą w celu uzyskania brakującego numeru identyfikacyjnego, co może spowodować opóźnienia w transporcie przesyłki. Dlatego tak ważne jest, aby nadawca podał dokładne dane kontaktowe odbiorcy w Indonezji, w tym ważny telefon i adres e-mail.

Dodatkowe informacje można znaleźć na poniższych stronach internetowych indonezyjskich służb celnych:
Dyrekcja Generalna ds. Ceł i Akcyzy:
Link do odpowiedniego rozporządzenia: Rozporządzenie Dyrektora Generalnego ds. Ceł i Akcyzy (Rozporządzenie DG), numer 11/2020 w sprawie rozporządzenia dotyczącego manifestu (w języku bahasa Indonesia)