Nazwa wynika z charakteru transakcji handlowej
- w przypadku transakcji kupna sprzedaży dokument powinien nosić nazwę: faktura handlowa / commercial invoice / invoice
Poznaj proces celny w DHL, dzięki temu odprawa celna Twoich przesyłek zagranicznych będzie przebiegała sprawnie.
Z tej strony dowiesz się:
Poprawne i kompletne dokumenty są najważniejsze dla sprawnej odprawy celnej. Komplet informacji pozwala na przeprowadzenie odprawy bez kontaktowania się z Tobą. W niektórych przypadkach będziemy potrzebowali uzupełnić informację – wtedy skontaktujemy się z Tobą.
Twoja przesyłka zgodnie z obowiązującymi przepisami wymaga odprawy celnej. Abyśmy mogli zrealizować odprawę celną Twoja firma musi upoważnić do tego DHL.
Co należy zrobić?
Pobierz i wypełnij dokument dostępny poniżej, a następnie prześlij go nam. Jeśli masz wątpliwości jak poprawnie wypełnić upoważnienie, przygotowaliśmy wzór, który pokazuje jak to zrobić.
Jak przesłać nam upoważnienie?
Możesz go samodzielnie wysłać do nas pocztą lub zamówić kuriera DHL Express.
Poniżej widzisz wzór faktury, która najczęściej towarzyszy przesyłce i pozwala przeprowadzić odprawę celną. Przejdź przez poniższą listę, klikając w numery punktów. Wyświetli się informacja jakie informacje powinny być umieszczone na fakturze.
Nazwa dokumentu
Nazwa wynika z charakteru transakcji handlowej
Dane sprzedającego
Dane sprzedającego / nadawcy
Pole o nazwie „Nadawca” powinno zawierać poprawne dane eksportera lub nadawcy.
Numer faktury
Dokument powinien posiadać swój unikalny numer.
Dane kupującego /płatnika
Dane kupującego / odbiorcy
Czyli dane takie jak nazwę firmy oraz adres, numer EORI.
Pełne dane odbiorcy
Pełne dane odbiorcy (mogą być takie same jak płatnika)
Szczegółowy opis towaru
Opis towaru / Tłumaczenie
Prześlij nam opis towaru w języku polskim. Możesz to zrobić odpowiadając na maila awizacyjnego.
Opis towaru powinien zawierać poniższe informacje:
Może zawierać numer seryjny lub inne oznaczenia/identyfikatory.
Przykład tłumaczenia:
Kod towaru wg HS
Kod towaru wg HS (Systemu Harmonizowanego)
Jest pomocny określeniu taryfy celnej dla danego towaru.
Ilość towaru
Potrzebujemy wiedzieć jaka ilość towaru znajduje się w przesyłce. Tu niezbędne jest oznaczenie odpowiedniej jednostki miary. Na przykład:
Cena jednostkowa towaru
Całkowita wartość towaru
Zweryfikuj czy wszystkie pozycje na fakturze zostały prawidłowo podliczone (cena x ilość).
Koszt transportu
Faktura powinna wyszczególnia koszt transportu lub warunki handlowe (INCOTERMS) wskazywać płatnika za transport.
Kiedy:
Koszt transportu do celów odprawy celnej nigdy nie może wynosić „0”.
Całkowita wartość faktury oraz kod waluty
To suma wartości towaru oraz kosztów transportu.
Istotny jest trzy literowy kod waluty w jakiej dokonałeś transakcji (np. USD, GBP, NOK, CHF, EUR, PLN)
Incoterms
Incoterms 2020
Międzynarodowe warunki handlowe Incoterms 2020
(warunek + miejsce) np. DAP WARSZAWA, EXW LONDYN
Kraj pochodzenia
Pochodzenie towarów jest to niejako „narodowość” danego towaru. Więcej szczegółów.
Rodzaj transakcji handlowej
Preferencje
Jeżeli towar podlega regułom preferencyjnego pochodzenia, wymany jest dowód aby zastosować preferencyjne stawki. Więcej szczegółów.
Nazwa wynika z charakteru transakcji handlowej
Dane sprzedającego / nadawcy
Pole o nazwie „Nadawca” powinno zawierać poprawne dane eksportera lub nadawcy.
Dokument powinien posiadać swój unikalny numer.
Dane kupującego / odbiorcy
Czyli dane takie jak nazwę firmy oraz adres, numer EORI.
Pełne dane odbiorcy (mogą być takie same jak płatnika)
Opis towaru / Tłumaczenie
Prześlij nam opis towaru w języku polskim. Możesz to zrobić odpowiadając na maila awizacyjnego.
Opis towaru powinien zawierać poniższe informacje:
Może zawierać numer seryjny lub inne oznaczenia/identyfikatory.
Przykład tłumaczenia:
Kod towaru wg HS (Systemu Harmonizowanego)
Jest pomocny określeniu taryfy celnej dla danego towaru.
Potrzebujemy wiedzieć jaka ilość towaru znajduje się w przesyłce. Tu niezbędne jest oznaczenie odpowiedniej jednostki miary. Na przykład:
Zweryfikuj czy wszystkie pozycje na fakturze zostały prawidłowo podliczone (cena x ilość).
Faktura powinna wyszczególnia koszt transportu lub warunki handlowe (INCOTERMS) wskazywać płatnika za transport.
Kiedy:
Koszt transportu do celów odprawy celnej nigdy nie może wynosić „0”.
To suma wartości towaru oraz kosztów transportu.
Istotny jest trzy literowy kod waluty w jakiej dokonałeś transakcji (np. USD, GBP, NOK, CHF, EUR, PLN)
Incoterms 2020
Międzynarodowe warunki handlowe Incoterms 2020
(warunek + miejsce) np. DAP WARSZAWA, EXW LONDYN
Pochodzenie towarów jest to niejako „narodowość” danego towaru. Więcej szczegółów.
Jeżeli towar podlega regułom preferencyjnego pochodzenia, wymany jest dowód aby zastosować preferencyjne stawki. Więcej szczegółów.