Jak sprzedawać online za granicę? Sprawdź nasz poradnik.
Dziś prowadząc biznes online, można łatwiej niż kiedykolwiek zwiększyć sprzedaż, docierając do międzynarodowych klientów. Międzynarodowy e-commerce rośnie w dwukrotnie szybszym tempie niż krajowa sprzedaż internetowa, a prognozy pokazują, że wielkość i udział globalnego rynku transgranicznego e-commerce B2C wzrośnie z 780 mld dol. w 2019 r. do 4820 mld dol. w roku 2026. Jak zatem wyjść ze sprzedażą online na nowe rynki i zyskać nowych klientów? Informacje na ten temat znajdziesz w naszym poradniku
Sprzedaż online za granicę – od czego zacząć?
Przede wszystkim zadbaj o swoją stronę internetową. Niech Twoja oferta będzie dostępna w języku docelowego klienta. Według badań Common Sense Advisory aż 40% konsumentów nie dokona zakupu na stronach internetowych w obcym języku, natomiast 65% klientów preferuje treści w swoim języku ojczystym. Zainwestuj zatem w odpowiednie tłumaczenie strony.
Podobnie sprawa wygląda w przypadku płatności za zakupy – oferuj ceny w lokalnej walucie i staraj się udostępniać miejscowe opcje płatności. Osoby dokonujące zakupów w Internecie są o 70% bardziej skłonne do sfinalizowania zakupu w przypadku dostępnej preferowanej przez nich metody płatności.
Dostawa to podstawa – zadbaj o przesyłki międzynarodowe
Dostępne w Twoim sklepie opcje dostawy mają bezpośredni wpływ na zachowanie Twoich klientów. Badania MagentoLive pokazały, że aż 91% konsumentów zwraca uwagę na udostępniane metody dostawy przed złożeniem zamówienia, a 74% z nich uważa wygodne doręczenie przesyłki za najważniejszy element usługi. Dodatkowo dostawa wpływa bezpośrednio na porzucanie koszyków – aż 46% przypadków porzucenia koszyka jest efektem ograniczonych opcji wysyłki.
Pamiętaj zatem, aby wyraźnie informować klientów o opcjach dostawy międzynarodowej, nie ukrywać kosztów doręczenia i przede wszystkim zadbać o szeroką ofertę dostawy, w tym również tej ekspresowej. Aż 62% klientów oczekuje bowiem, że ich zamówienie dotrze w terminie 2 dni albo krótszym.