Pointpack i DHL Express rozwijają współpracę

Międzynarodowy operator logistyczny DHL Express i operator technologiczny Pointpack rozwijają współpracę w zakresie obsługi przesyłek.

Współpraca DHL Express, firmy obsługującej międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze i partnera technologicznego Pointpack S.A jest konsekwencją zmian, jakie zachodzą na rynku usług kurierskich. Dynamicznie rośnie popularność nadawania i odbierania przesyłek w punktach, blisko miejsca zamieszkania klienta, o dogodnej porze dnia oraz podczas robienia codziennych zakupów. Współpraca kooperantów to przykład na to, że możliwe jest wypracowanie takich rozwiązań, aby synergia logistyczna obniżała koszty pierwszej i ostatniej mili.

Rozwijamy naszą ofertę zarówno dla Klientów biznesowych jak i indywidualnych. Dzięki współpracy z Pointpack będziemy w stanie reagować na bieżące potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają opcję nadania i odbioru przesyłki w punkcie. To także nasza odpowiedź na wyzwania współczesnego świata. Jako DHL Express aktywnie angażujemy się w inicjatywy ograniczające negatywny wpływ naszego biznesu na środowisko naturalne. Choć warto zaznaczyć, że nawiązanie współpracy z Pointpack to nie tylko odpowiedź na potrzeby Klientów, ale też kolejny krok w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju GoGreen. To pozwoli na znaczne obniżenie śladu węglowego w procesie logistycznym – komentuje Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express.

Spółka Pointpack buduje rozwiązania IT, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Firma przekroczyła liczbę 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 17.000 punktów w całej Polsce. Współpraca z operatorem logistycznym DHL Express to odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na ekspresowe i międzynarodowe usługi kurierskie wśród klientów sieci handlowych.

Obserwujemy znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczo-odbiorczych w różnych sektorach handlowo-usługowych. Odbiór w punkcie odbioru jest najbardziej proekologiczną formą dostawy. Dzięki naszym wyliczeniom wiemy, że w takim modelu, osiągalny poziom redukcji emisji CO2 to nawet do 30% na odcinku ostatniej mili. Na każdy milion przesyłek długość trasy kuriera zmniejszy się o 82 tys. km, a ślad węglowy na każdy milion przesyłek zmniejszy się o 13 ton CO2. Równie ważnym aspektem jest współdzielenie takiej infrastruktury przez wielu operatorów, co staje się już powoli faktem w sieciach punktów odbioru.

Rosnący poziom satysfakcji konsumentów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek w ulubionych punktach, blisko miejsca zamieszkania lub podczas codziennych zakupów, jest mocną podstawą dla konsekwentnego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze – informuje Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack.

Service and Rate Guide 2024

-->