Biznes
E-commerce

Pozycjonowanie produktów na platformach sprzedażowych

Czym jest optymalizacja karty produktu i dlaczego jest tak ważna w utrzymaniu przewagi nad konkurencją? W tym artykule uzyskasz odpowiedź na to pytanie i wskazówki, które pozwolą Ci poznać najlepsze praktyki dla Twojego biznesu.

Posiadanie najlepszego produktu na rynku nie zawsze jest równoznaczne z tym, że jest on najpopularniejszy. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź leży w tym, jak skutecznie prowadzisz marketing swojego produktu. Powinien on być kluczową częścią Twojej strategii biznesowej, zwłaszcza jeśli sprzedajesz na platformach takich jak Amazon, Ebay czy Allegro, na których znajdują się miliony produktów, z których mogą wybierać potencjalni odbiorcy. Jeśli nie promujesz swojego produktu w najlepszy możliwy sposób, to tracisz szanse na jego sprzedanie.

Aby stworzyć najbardziej efektywnie zoptymalizowaną kartę produktu, opartą na popularnych słowach kluczowych o wysokiej liczbie zapytań, kluczowe jest zrozumienie SEO produktowego i tego, co to oznacza dla Twojej marki i produktów.

Czym jest pozycjonowanie produktów?

Prawdopodobnie wiesz, że SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli praktyki mającej na celu zwiększenie widoczności witryny lub strony internetowej w głównych wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing. SEO w ekspozycji produktów różni się nieco tym, że firmy i sprzedawcy muszą stosować się do różnych wymogów i algorytmów ustanowionych przez najpopularniejsze platformy sprzedażowe, takie jak Amazon i eBay. Z tego powodu, kluczem do pozycjonowania ekspozycji produktów jest adaptacja.

Jak pozyskać popularne słowa kluczowe, zrozumieć i znaleźć swoich odbiorców na rynkach online, a ostatecznie wyróżnić się na tle konkurencji?

Zrozumieć platformy sprzedażowe

Na początku swojej drogi z marketingiem internetowym i tworzeniem ekspozycji produktów, ważne jest, aby zidentyfikować, które rynki są najbardziej odpowiednie dla Twojej marki. Na przykład, jeśli sprzedajesz coś niszowego, jak używane luksusowe zegarki, przyjrzyj się rynkom, które szczególnie koncentrują się na tym produkcie.

Aby poszerzyć grono osób, które zobaczą Twoje produkty, warto wyeksponować je na stronach gigantów rynku, takich jak Amazon czy eBay. Znajdź swoją drogę dzięki faktycznemu zrozumieniu platform, z których korzystasz. Oznacza to:

  • Zrozumienie odbiorców na każdej z nich
  • Wiedzę na temat szczytowych momentów zaangażowania Klientów wybranych platform
  • Dostosowywanie „tonu głosu” komunikatu w zależności od platformy, przy jednoczesnym zachowaniu wierności marce

Aby osiągnąć te cele, warto zacząć od przyjrzenia się ofertom konkurencji. Dowiedz się, kim są Twoi najwięksi konkurenci i na jakich rynkach prowadzą sprzedaż. Zbadaj oferty ich produktów, treści, których używają i czas, w którym zamieszczają swoje oferty – te informacje pozwolą Ci uzyskać dobry przegląd rynków, na które wchodzisz i tego, czego potrzeba, aby odnieść na nich sukces.

Znaczenie doboru odpowiednich treści

Kiedy już poznasz tajniki wybranej platformy sprzedażowej i zakończysz badanie konkurencji, czas zająć się własnymi listami produktów. Mówiąc najprościej, muszą one być unikalne, treściwe i interesujące. Zmieszczenie wszystkich informacji, które chcesz zawrzeć w limicie znaków, które mogą pojawić się na platformie może okazać się wyzwaniem, dlatego warto zastosować się do tych czterech punktów:

1. Przyjrzyj się danym jakościowym

Stwórz najlepsze treści, jakie możesz dla swojej oferty, pisząc wiele wersji tekstu (w ramach limitu słów) i prosząc innych o korektę. Twoja treść powinna zawierać opis produktu, wraz z przymiotnikami, które najlepiej promują jego unikalne punkty sprzedażowe. Pamiętaj, aby w tekście zawrzeć wszystkie słowa kluczowe, ponieważ pomogą one Twojej ofercie znaleźć się wysoko na listach wyszukiwania. Na przykład, jeśli sprzedajesz kubki, dodaj słowa kluczowe, które mogą się z nimi wiązać, takie jak „mocne kubki”, „mocne uchwyty” i „pięknie wykonane kubki”. Są to frazy, które wiesz, że przyciągną uwagę użytkowników! Istnieją darmowe narzędzia online, które pomogą Ci zidentyfikować słowa kluczowe, które będą pasować do Twojego wpisu i zoptymalizować go dla Ciebie, takie jak Wordtracker, który oferuje darmową wersję próbną.Opis realnie odnoszący się do realnego produktu.

2. Opis faktycznie odnoszący się do realnego produktu

Łatwo jest wpaść w pułapkę pisania kwiecistych opisów swoich produktów, które nie do końca odpowiadają temu, co sprzedajesz. Aby zdobyć zaufanie rynku i jego użytkowników, Twoje oferty muszą być wiarygodne, więc bądź dokładny i sprawdź, czy wszystko, o czym piszesz, jest zgodne ze stanem faktycznym. Szybka wskazówka: aby od razu zwrócić uwagę odbiorców na kluczowe cechy i zalety Twojego produktu, zdecyduj się na punktowanie. Kupujący mają tendencję do czytania w pierwszej kolejności informacji zawartych w punktach, żeby ocenić, czy produkt ich interesuje, zanim przejdą do czytania pełnego jego opisu.

3. Dbaj o to, aby Twoje wyeksponowane produkty były aktualne

Zawsze podkreślaj w swoich ofertach wszelkie nowe informacje, które pojawią się o produktach i ich funkcjach. Żeby mogły one trafić do jak najszerszej grupy odbiorców, przedstaw je z pozycji laika. Określenia konsumenckie są w stanie przyciągnąć użytkowników, którzy niekoniecznie muszą być zainteresowani. Pamiętaj jednak, że to czy takie rozwiązanie się sprawdzi zależy od tego, z czego składa się Twoja oferta. Jeśli sprzedajesz zaawansowane techniczne przedmioty, Twój język powinien być skierowany do kupujących, którzy są zaznajomieni z bardziej profesjonalnym żargonem.

Aby jak najlepiej zoptymalizować opisy, poproś kogoś o bycie „testowym Klientem”, który przeczyta ofertę i wyrazi o niej swoją opinię. Może to być przyjaciel, czy ktoś rodziny lub znajomych, którzy interesują się produktami, które sprzedajesz. Taka informacja zwrotna pomoże Ci dopracować opisy dla grupy docelowej.

4. Unikalny opis SEO produktu jest najbardziej kuszącym opisem

Bądź interesujący, unikalny i ekscytujący! Użyj swojego opisu produktu, aby pokazać swoją markę i to, co czyni ją i Twoje produkty wyjątkowymi. Istnieje wiele ofert, które używają tego samego nijakiego języka, który nie ekscytuje użytkowników platform sprzedażowych. Nadaj swoim produktom osobowość, pokazując ich zalety za pomocą różniących się od pozostałych opisów.

Kreatywna optymalizacja zasobów

Teraz, gdy Twój opis produktu jest maksymalnie zoptymalizowany, wypełniony ważnymi słowami kluczowymi i szczegółowymi opisami, nadszedł czas na zoptymalizowanie zdjęć znajdujących się w Twojej ofercie. Użytkownicy często będą koncentrować się na zdjęciach i uważnie się nim przyglądać, dlatego tak ważne jest, żeby były one idealne.

Uwiarygodnij swoją ofertę dzięki wysokiej jakości zdjęciom, które przykują uwagę użytkowników. Dopasuj je tak, aby miały odpowiednią wielkość i spraw, aby produkt był ich głównym elementem. Dobrą praktyką jest, aby znajdował się na około 85% zdjęcia. Dobrym pomysłem jest białe tło, które pozwoli skupić uwagę na produkcie. Warto również rozważyć zamieszczenie zdjęć produktu w realnym otoczeniu, aby odbiorcy mogli lepiej zrozumieć, jak produkt będzie funkcjonował w ich codziennym życiu – na przykład pokazując lampę na stoliku nocnym.

Prawidłowa kategoryzacja Twoich produktów

Platformy sprzedażowe takie jak Amazon czy eBay mają miliony ofert, z tysięcy różnych branż. Twoje produkty mogą być opakowane z najbardziej wciągającej i szczegółowe opisy, ale jeśli są one skategoryzowane w złej sekcji witryny to wszystko będzie na nic! Pamiętaj, aby przestudiować dostępne kategorie i wybrać sekcję, która najlepiej będzie pasowała do Twojego produktu i marki.

Pandemia spowodowała boom w e-commerce, tworząc ogromne możliwości dla Twojej firmy – ale tylko wtedy, gdy uda Ci się przebić przez konkurencję. Zrozumienie rynku, na którym działasz, jest kluczem do zdobycia przewag0i. Zastosuj się do powyższych wskazówek SEO, a będziesz miał wszystko, czego potrzebujesz, aby zoptymalizować swoją pozycję online, wyróżnić się spośród konkurencji i sprzedawać, sprzedawać, sprzedawać!