lepszy biznes

Twoja nisza – jak The Modist zdobył globalny rynek?

Elegancja i skromność to domena nie tylko muzułmańskich kobiet z Bliskiego wschodu. To globalny fenomen, który został w dużej mierze zignorowany przez sprzedawców mody z głównego nurtu. The Modist, firma e-commerce zajmująca się modą w jej skromnym wydaniu, oferuje konsumentom wysokiej jakości kreacje, pełne gracji i stylu. Oto historia o tym, jak ta odzieżowa nisza została przez The Modist zagospodarowana.

Założenie firmy e-commerce zajmującej się modą to nie lada zadanie. Zwłaszcza, jeśli wysyłasz swoje produkty do ponad 120 krajów na świecie. Nic zatem dziwnego w tym, że Ghizlan Guenez musiała użyć wszystkiego, czego nauczyła się przez 13 lat w biznesie, żeby jej firma mogła wystartować. Powstała w 2017 roku firma The Modist ma jasną misję: udostępnić kobietom na całym świecie szeroki wachlarz marek, które będą starannie dobrane pod kątem elegancji, dobrego wykonania i skromności. Definiowanie tego, czym jest skromność nie było jednak w żadnym wypadku celem biznesu. Zamiast tego oferuje ona dostęp do kolekcji, w których nacisk kładziony jest na długość rękawów, dekoltach i przezroczystości.

Szef operacji The Modist, Lisa Brigett wyjaśnia: „Ghizlan i członkinie jej rodziny zawsze miały problem ze znalezieniem odpowiedniej linii ubrań. Szukały wystarczająco długich rękawów, bluzek o odpowiedniej przezroczystości i zbyt dużych dekoltów. Jednocześnie chciała uniknąć niemodnych kreacji, które można by uznać za zbyt skromne. Była zmuszona do nieustannych poszukiwań”.

Jej umiejętność wynajdowania wysokiej klasy, skromnych kreacji doprowadziła do powstania marki The Modist. Lisa mówi: “To moda elegancka, ale też wysokiej klasy. To też miejsce, do którego chciałyby udać się osoby, które chcąc wyglądać pięknie i modnie, ale jednocześnie być w zgodzie ze swoimi przekonaniami. Skromny ubiór jest wśród kobiet opcją niszową, ale do dziś rynek mody tak naprawdę nie odniósł się do tego globalnego fenomenu”

Nisza The Modist

Nisza The Modist na globalnym rynku

Mylisz się, jeśli myślisz, że The Modist jest stroną głównie dla muzułmanek szukających mody z wysokiej półki. Zapotrzebowanie na produkty, które można na niej znaleźć przekraczają religijne i geograficzne granice. „Odkryliśmy, że baza naszych klientów jest o wiele szersza. Tego rodzaju elegancki i skromny sposób ubierania się łączy się z wieloma religiami”. Wybranie kreacji z The Modist nie jest aktem religijnej ortodoksji. Sukces marki sprowadza się do tego, że wie ona, czego chcą kobiety. „Po adresach IP możemy stwierdzić, że nasza strona zalicza odwiedziny z każdego kraju na świecie. Do pięciu najpopularniejszych lokacji należą: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Arabia Saudyjska i Kanada. Ostatnio nawet trafiły nam się wejścia z terenów leżących na Saharze”.

Rynki dużego wzrostu powinny znajdować się na liście priorytetów każdej firmy. Dlatego też reputacja DHL Express jako zaufanej firmy dla marek z sektora luksusowego pomogła The Modist zdobyć przychylność klientów na kluczowych rynkach. „W Chinach dowiedzieliśmy się, że z perspektywy klienta DHL, jest marką numer jeden, jeśli chodzi o dostarczanie towarów luksusowych. Jako że jesteśmy młodą firmą, starającą się zbudować swoją markę, bardzo pomocne jest połączenie sił z, będącym wiele lat na rynku, szanowanym partnerem logistycznym”.

Zawojuj globalny rynek ze swoim produktem z pomocą DHL Express dostarczającego do ponad 220 krajów i terytoriów.

the modist

Skromna odzież, ambitne plany

Czy współpraca z DHL pomogła The Modist w osiągnięciu ich celów? Lisa Bridgett mówi:„Planujemy każdego roku rosnąć o 300%”. Częścią sukcesu The Modist jest strategia przyjęta przez kadrę zarządzającą firmy. Od początku wiedzieli oni, że muszą mieć w ofercie szeroki wachlarz marek. Lisa kontynuuje: „Zaczęliśmy od 70 luksusowych marek, a teraz mamy w ofercie ponad 150. Zaczynając od zera, móc zaoferować teraz tak szeroki asortyment – to naprawdę jest coś”.

Klienci mogą się zanurzyć w świecie mody pełnym piękna i stylu dzięki inspirującym materiałom, które można znaleźć na ich stronie internetowej. Jakby tego mało, wydają też cyfrowy miesięcznik, The MOD. The Modist ma swoją siedzibę w Dubaju i satelicką placówkę w Londynie. Ich partnerstwo z DHL pozwala w sposób bezpieczny i niezawodny wysyłać produkty na cały świat. DHL pomaga The Modist dotrzeć z ich produktem do ponad 120 krajów na całym świecie, jak i opiekować się ich łańcuchem dostaw.

Wskazówki dla globalnego e-commerce od The Modist

  1. Upewnij się, że Twój klient jest dobrze poinformowany. „Używamy usługi śledzącej przesyłki w czasie rzeczywistym. Częścią naszej strony jest usługa używające technologii sms. Dzięki temu między nami, a klientem jest silna linia komunikacyjna”
  2. Mądrze dobieraj technologię. To absolutna podstawa. To jaką wybierzesz stronę, czy platformę sprzedażową może zadecydować o Twoim sukcesie, bądź porażce.. Czy publikować dużo dodatkowych treści, czy skupić się tylko na sprzedaży? Czy chcesz sprzedawać do jednego rynku, albo regionu?
  3. Dokładnie zarządzaj swoimi cenami. Globalny rynek e-commerce przynosi wiele wyzwań. Zaczynając od konieczności posiadania infrastruktury technologicznej, a na wyzwaniach związanych z wieloma wersjami językowymi kończąc. To jednak ustalenie cen jest jednym z najbardziej wymagających zadań. Różnica w wartości walut i różnorodność lokalnych rynków oznacza, że wartość nie wszędzie jest jednolita. Dokładne ustalanie granic pozwoli Ci zaoferować konkurencyjną cenę, jednocześnie zachowując zysk.

Dowiedz się jak i dlaczego sprzedawać na urządzeniach mobilnych

Kontakt Kontakt z Międzynarodowymi Specjalistami