E-commerce

Trendy produktowe w 2021 roku

Jednym z pytań, które najczęściej zadają sobie właściciele firm z sektora e-commerce jest: jakie produkty znajdą się na szczytach list zakupowych Klientów w 2021 roku?

Zwyczaje zakupowe konsumentów nieustannie się zmieniają. Śmiało można powiedzieć, że w roku 2020 zmieniły się one na niespotykana dotąd skalę, wraz z rekordową liczbą Klientów zwracających swoją uwagę ku zakupom internetowym. Kiedyś sprzedaż internetowa mogła być problematyczna, ale zeszły rok zmienił otaczającą ją narrację i pokazał nam jak szybko małe przedsiębiorstwa mogą przestawić się na sprzedaż online.

Obecny czas jest idealnym do wejścia na rynek dla nowych firm i start-upów. Badania wykazują, że pandemia zmusiła ludzi do sprawdzania nowych produktów i usług, dzięki sprzedaży internetowej, która pozwolił im na łatwe porównywanie i odnajdywanie nowych marek. Co więcej, nigdy założenie firmy e-commerce nie było tak łatwe. Dzięki popularności jaką cieszą się platformy sprzedażowe można sprzedawać swoje produkty za pomocą gotowych narzędzi, które zajmą się za Ciebie większością procesu.

Niektóre z trendów w e-commerce pojawiały się i znikały (pamiętasz jeszcze wypiekacze chleba?), ale nowe zwyczaje zakupowe, które wykształciły się u konsumentów pozostaną. Sprawdź więc jakie kategorie produktów będą w tym roku na topie i przygotuj się na wykorzystanie na nie zapotrzebowania.

Jakie produkty będą popularne w 2021 roku?

Dekoracja wnętrz

W tym, ciągle ogarniętym pandemią roku, należy oczekiwać, że konsumenci będą dalej inwestować w produkty, które sprawią, że ich domy staną się bardziej przytulne. Mówimy tu o poduszkach, dywanach, lampach czy roślinach. Należy także pamiętać o materiałach biurowych, takich jak podstawki do laptopów, kamerach internetowych. Sprzedaż wzmacniaczy sygnału Wi-Fi też raczej nie spadnie.

Sprzęt do ćwiczeń

Chociaż wielu z nas porzuciło próby zostania biegaczami czy yoginami już na początku pandemii, niektórzy pozostają oddani tej idei. Przy zamkniętych siłowniach sprzęt do ćwiczeń dalej będzie wypełniał koszyki zakupowe w sklepach internetowych.

DIY Beauty

To, że jesteśmy uziemieni w domach, nie zmienia faktu, że chcemy się ze sobą dobrze czuć. Przy zamkniętych salonach piękności, zwracający szczególną uwagę na swój wygląd musieli się skłonić do samodzielnych zabiegów upiększających. Maseczki, czy manicure samodzielnie przygotowane w domu wciąż będą w tym roku popularne.

Usługi abonamentowe

Maszynki do golenia, karma dla zwierząt, czy kwiaty, zdaje się, że jest niewiele rzeczy, których nie można dostarczyć do skrzynki pocztowej Klienta na bazie abonamentu. Pandemia tylko zwiększyła zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi, oczekuj więc, że biznes z nimi związany będzie dalej rósł.

Produkty „zielone”

Zrównoważony rozwój, to fraza, która zyskała popularność jeszcze przed pandemią, ale rok 2020 przyspieszył zmiany w postrzeganiu tego co jest ważne. Podczas kiedy coraz większe znaczenie odgrywa społeczny wpływ marek, będą oni szukali produktów, które stoją w zgodzie z ich wartościami.

Moda second-hand

Moda zawsze byłą jednym z najważniejszych produktów w e-commerce. Jednak wraz z wysuwaniem się na pierwszy plan wartości związanych ze środowiskiem naturalnym oraz zmniejszających się domowych budżetach związanych z ekonomiczną niepewnością, konsumenci coraz częściej zaczną spoglądać w stronę platform sprzedających odzież używaną.

5G

Technicznie rzecz biorąc nie jest to kategoria produktu, ale na pewno nie można zaprzeczyć, że 5G będzie miało wpływ na sposób dokonywania zakupów. Technologia ta powinna dać porządnego kopa e-commerce, oferując szybki, bardziej dostępny internet, większej ilości ludzi.

Nie zapomnij o najważniejszym

Pamiętaj, ze proces zakupowy nie kończy się w momencie, kiedy Klient naciśnie klawisz „Kup”. Bez względu na kategorię produktu, to jak szeroki wachlarz opcji dostawy oferuje sprzedawca, wciąż pozostaje ogromnie ważnym czynnikiem, decydującym o tym, gdzie Klient zostawi swoje pieniądze. Kupujący oczekują ekspresowej dostawy zamówienia, wysyłki za granicę i darmowych zwrotów w standardzie, upewnij się więc, że Twoja oferta spełnia te oczekiwania. Zachęcamy do kontaktu w spawie założenia konta w DHL Express, z przyjemnością zajmiemy się Twoimi międzynarodowymi przesyłkami, żebyś mógł skupić się tylko na planowaniu dalszych kroków biznesowych.