DHL Express redukuje emisję spalin. Stawia na ciężarówki zasilane ciekłym gazem ziemnym
- DHL Express optymalizuje transport drogowy i rozszerza flotę o pojazdy niskoemisyjne.
- Wprowadzone samochody ciężarowe IVECO Stralis 460 KM, zasilane paliwami metanowymi, pozwalają zmniejszyć emisję CO2 o 15%.
- Pojazdy mają zasięg do 1600 km i będą realizować trasy krajowe.
- To kolejny krok, który DHL Express podejmuje w celu realizacji zrównoważonego transportu i zwiększenia wydajności sieci.
DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, inwestuje we flotę pojazdów zasilanych ciekłym gazem ziemnym (LNG). Samochody ciężarowe będą pokonywać krajową trasę Łódź-Poznań-Wrocław, realizując transport przesyłek między jednostkami przeładunkowymi DHL Express. Za dostawę pojazdów odpowiada jedna ze spółek Grupy DPDHL, DHL Fracht.
– Nie ustajemy w dalszym rozwoju i doskonaleniu naszych procesów logistycznych. Rozszerzenie floty o pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi to kontynuacja działań DHL Express w celu optymalizacji transportu w ramach naszej sieci. To też kolejny krok do realizacji naszej strategii GoGreen, która zakłada neutralizację do zera emisji CO2 do 2050 roku. Wdrożenie nowego typu pojazdów to również zapewnienie najwyższej jakości usług naszym Klientom – mówi Agnieszka Łukawczyk, Dyrektor ds. Operacji w DHL Express Polska.
Firma zdecydowała się na pojazdy ciężarowe IVECO Stralis 460 KM zasilane LNG, które znajdują szerokie zastosowanie w przewozach na dłuższych trasach krajowych i międzynarodowych. Ich zasięg wynosi 1 600 km. Jednocześnie DHL Express kontynuuje proces wymiany floty na wariant niskoemisyjny. Wybrane samochody ciężarowe, zasilane paliwami metanowymi, zastąpiły ciężarówki wykorzystujące olej napędowy i tym samym pozwoliły już zmniejszyć emisję CO2 o 15%. Zastosowane układy zasilania silników LNG sprzyjają znacznemu ograniczaniu szkodliwych składników spalin emisji – cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) – w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny, zgodny z aktualną normą Euro 6.
– Wybraliśmy pojazdy LNG ze względu na ich duże możliwości. Posiadają zasięg 1 600 km, co pozwala nam realizować zadania transportowe bez przestojów, w ciągu jednej doby, na trasach Łódź-Poznań oraz Poznań-Wrocław. Tym samym udało nam się zoptymalizować jeden z najistotniejszych odcinków w naszej sieci logistycznej z wykorzystaniem dwóch pojazdów LNG zamiast 4 ciągników siodłowych DIESEL – mówi Mirosław Koszela, Manager ds. Kontroli i Planowania Sieci DHL Express Polska.
Firma planuje wykorzystanie kolejnych pojazdów LNG do obsługi tras między hubami przeładunkowymi. Trwają prace, aby do floty samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi dołączyły również ciężarówki elektryczne.
Uzupełnienie floty pojazdami ciężarowymi zasilanymi gazem ziemnym to kolejny krok DHL Express do zwiększenia wydajności sieci i realizacji zrównoważonego transportu, przy jednoczesnym zmniejszaniu emisji CO2. Firma kontynuuje dywersyfikację floty w Polsce – nowe środki transportu dołączą do elektrycznych samochodów dostawczych oraz e-roweru dla kurierów, które pojawiły się na miejskich trasach już w ubiegłym miesiącu.