DHL Express zamówił od Fiata 100 elektrycznych samochodów
• DHL Express planuje powiększyć dostawczą flotę w całej Europie o ponad 14 000 pojazdów elektrycznych
• W tym roku firma kupiła 100 elektrycznych samochodów dostawczych Fiat E-Ducato do swojej europejskiej floty
• To kolejny krok do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 roku. Jednym z działań, do osiągnięcia celu jest elektryfikacja 60% pojazdów do 2030 roku
DHL Express powiększa flotę samochodów dostawczych o 100 sztuk Fiata. Model E-Ducato jest w 100% elektryczny, wyróżnia się dużą ładownością, a także długą żywotnością akumulatora. Maksymalny zasięg to ponad 200 km. Samochód przeszedł testy w różnych warunkach jazdy, takich jak bardzo niskie temperatury, ekstremalne nachylenia i duże odległości. Wszystko po to, aby mieć pewność, że sprawdzi się w sytuacjach z jakimi na co dzień mierzą się kurierzy DHL Express, a przesyłki dotrą do klientów terminowo.
Wykorzystanie przez firmę elektrycznych pojazdów, jest jednym z działań, które mają przybliżyć Grupę DPDHL do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku zgodnie z niedawno ogłoszoną strategią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo do 2030 roku DHL Express planuje powiększyć swoją flotę w Europie o ponad 14 000 elektrycznych pojazdów w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.
Misją DHL Express jest łączenie ludzi i poprawianie ich jakości życia. Jej realizacja nie byłaby możliwa, gdybyśmy nie wykorzystywali ekologicznych rozwiązań w logistyce, które pozwalają na redukowanie emisji dwutlenku węgla. Dlatego stale szukamy nowych rozwiązań, które z jednej strony będą umożliwiały nam minimalizować wpływ na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do naszych klientów. W związku z tym do 2030 roku grupa DPDHL zainwestuje łącznie 7 miliardów euro w ekologiczne rozwiązania – mówi Tomasz Buraś, prezes zarządu DHL Express Polska
DHL Express łączy klientów w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie. Na terenie Europy posiada około 500 elektrycznych furgonetek, wykorzystywanych głównie w miastach, oraz 14 000 innych pojazdów. Ze względu na duże zapotrzebowanie klientów na międzynarodowe dostawy ekspresowe, firma spodziewa się, że jej europejska flota ostatniej mili do 2030 roku wzrośnie do około 20 000 samochodów dostawczych. Natomiast do końca bieżącej dekady 60% floty będzie napędzanych energią elektryczną.
Oprócz wymiany pojazdów, niezbędne jest też stworzenie infrastruktury. Dotyczy to między innymi sieci umożliwiającej ładowanie pojazdów, która obejmie jak największy obszar. Aby było to możliwe DHL Express, we współpracy z kilkoma wyspecjalizowanymi firmami, pracuje nad planem znacznego zwiększenia liczby punktów ładowania w Europie. Dodatkowo Grupa inwestuje też w prace nad alternatywnymi paliwami lotniczymi czy też rozwija neutralne dla klimatu budynki.