e-commerce

Blog firmowy w e-commerce

Blog firmowy jest jednym z ważniejszych elementów wielu strategii marketingowych, bez względu na to o jakiej gałęzi biznesu mówimy. Jednocześnie przedsiębiorcy z branży e-commerce mają już tyle na swojej głowie, że często zapominają jak duży wpływ na ich biznes mogą mieć wysokiej jakości treści publikowana na firmowym blogu.

Według HubSpot, marketerzy, którzy kładą duży nacisk na publikację treści na blogu mają 13 razy większą szansę na uzyskanie zwrotu swojej inwestycji, niż Ci, którzy tego nie robią. Oznacza to, że firmy, które regularnie inwestują w platformy blogowe, mają większą szansę na zamienienie swoich nakładów marketingowych na przychód.

Same te liczby powinny zwrócić Twoją uwagę i zmusić do zadania sobie pytania – czy prowadzenie bloga powinno być jednym ze sposobów na zdobycie klientów w Twojej firmie e-commerce?

Musisz jednak pamiętać o jednej rzeczy. Jest różnica między zatrudnieniem paru freelancerów do pisania kilku postów w tygodniu a strategicznym tworzeniem treści, które będą wspierały Twój biznes. Dzięki temu drugiemu możesz zapewnić wysokiej jakości ruch swojej stronie, zwiększając zaangażowanie Klientów, które przełoży się na sprzedaż.

Jeśli dokonasz właściwych inwestycji w swojego bloga pojawią się też prawdziwe rezultaty. Bez zaangażowania się w ten kanał marketingowy z właściwą mentalnością i wytyczenia właściwych celów, łatwo zmarnować czas i pieniądze na niego przeznaczone i nie osiągnąć długoterminowych korzyści.

Prawdziwe korzyści z bloga firmowego dla marek w e-commerce

Wszystkie marki e-commerce łączy jedno – mają konkurencję

Dlatego kluczowe jest, żeby wyróżniać się na tle innych marek z Twojej branży. Do tego potrzebne będą wartościowe treści dla Twoich potencjalnych klientów czy użytkowników usług.

Twój blog jest Twoim głosem, jaki usłyszy świat. Jest on też miejscem, w którym podzielisz się ogólnymi informacjami o twojej gałęzi biznesu, przekażesz aktualne informacje o swoich produktach, zajmiesz stanowisko w ważnej dla Ciebie sprawie, bądź wykorzystasz jedną z wielu innych możliwości jakie daje blog.

Oto największe korzyści jakie płyną z komunikacji z klientami za pomocą bloga – ważnej części wielu strategii marketingowych.

Daj się poznać

Jak już wcześniej wspominaliśmy, blog jest bezpośrednim
głosem Twojej marki, za pomocą którego możesz dotrzeć do świata. To wyjątkowo
potężne narzędzie dla marki zajmującej się e-commerce, jako że większość
klientów sklepów internetowych postrzega marki jako produkty, które kupują.

Pokazując ludzką twarz swojego biznesu, automatycznie
zyskujesz też autorytet na swoim polu.

Autorytet, dla każdego oznacza coś innego, ale w kontekście dostarczania treści w e-commerce, autorytet będzie oznaczał:

  • Pokazanie Twoim odbiorcom, że posiadasz wiedzę na dany temat
  • Dostarczanie odpowiedzi na pytania, jakie mogą często zadawać Klienci
  • Odnoszenie się do często pojawiających się wątpliwości (co może pozytywnie wpłynąć na konwersję)
  • Dostarczanie dogłębnych, ale jednocześnie łatwych w odbiorze treści, które edukują
  • Łączenie Twojej marki z kluczowymi infuencerami w Twojej branży

Jako przykład spójrzmy na NET-A-PORTER, popularną firme
e-commerce, która znana jest ze sprzedaży produktów najbardziej pożądanych
marek modowych.

Aby zyskać autorytet w swojej branży, blog NET-A-PORTER regularnie udostępnia treści oparte o współpracę ze znanymi celebrytami i ikonami ze świata mody. Przykładem takich treści może być ostatni ich post, w którym pojawiła się Claire Danes.

Chociaż oparty na wywiadzie artykuł zaczyna się od wprowadzenia w prywatne życie aktorki z serialu Homeland, doskonale i ze smakiem dodaje też elementy poświęcone jej stylowi i wyborom modowym – dwóm rzeczom, o których NET-A-PORTER wie, że bardzo interesują ich czytelników.

W artykule znajduje się też seria oryginalnych zdjęć z ubraniami, które dostępne są w wyprzedaży na stronie NET-A-PORTER, przeplatanych na przestrzeni artykułu jasnymi komunikatami zachęcającymi do zakupu – „Shop the look”. Dzięki temu czytelnik, może szybko dodać kreacje noszone przez Claire Danes do swojego koszyka.

Wspomniana powyżej marka opanowała do perfekcji symbiozę bloga zawierającego product placement jako nieinwazyjnego kanału pomagającego w zwiększeniu sprzedaży i narzędzia zamieniającego czytelników w subskrybentów. Dzięki temu nie tylko buduje bliższe stosunki ze swoimi klientami, ale także może liczyć na większą liczbę nowych potencjalnych klientów.

Ważne. Pamiętaj, żeby odpowiednio oznaczać materiały reklamowe, czyli zaznaczać, kiedy post na Twoim blogu jest reklamą, albo zawiera product placement Twoich produktów

Większy ruch na Twojej stronie

Ruch, ruch, ruch. Im więcej go zyskasz na swojej stronie,
tym większe szanse, że podniesiesz zyski swojego sklepu.

Zanim jednak sprowadzisz ruch na swoją stronę e-commerce, musisz zaplanować w jaki sposób to zrobisz. Generalnie, Twoje opcje jako marki e-commerce to: kampanie pay per click na różnych platformach – w tym w wyszukiwarce i social media, afiliacja, ruch organiczny z social media oraz ruch organiczny z wyszukiwarki. Przemyślane tworzenie treści na bloga będzie przede wszystkim wspomagało widoczność strony w wyszukiwarce. Ale pamiętaj też, że te same treści dostarczone w innym formacie możesz wykorzystać w innych kanałach np. social media.

O każdej z wspomnianych opcji można dyskutować, jako o zasługującej na znaczące nakłady dostępnych dla Ciebie środków. Ale właściwa strategia może zrobić różnicę między osiągnięciem przeciętnych wyników, a stworzeniem fundamentów pod przekroczenie Twoich celów finansowych na wiele nadchodzących miesięcy.

Oto co otrzymujesz dzięki blogowi:

Amunicję dla wyszukiwarek

Za każdym razem kiedy publikujesz nowy, wartościowy post na
blogu pojawia się kolejna indeksowana podstrona na Twojej stronie internetowej.
To świetna okazja dla przeprowadzenia ruchu wyszukiwarek przez dokładnie
przygotowane słowa kluczowe.

Regularna aktywność

Wyszukiwarki, tak jak Twoi odbiorcy zainteresowane są świeżymi treściami. Ale bez bloga wyzwaniem staje się publikowanie nowych, wysokiej jakości stron. Posiadając długofalową strategię dla tworzenia treści, możesz publikować regularnie, pokazując wyszukiwarkom, że Twoja strona jest aktywna (i przyciąga odbiorców).

Treści, którymi można się dzielić.

Na pewno rozumiesz jakie korzyści płyną dla Twojej marki
e-commerce z mediów społeczościowych. Wiesz też zapewne jak trudno jest
regularnie publikować wywołujące reakcje i angażujące treści. Wraz z każdym
kolejnym postem na blogu zyskujesz coś nowego, co możesz opublikować na swoje
platformy społecznościowe.

Długofalowa strategia dla bloga ma potencjał na zapewnienie ruchu Twojej stronie na przyszłe tygodnie, miesiące i lata.

Wraz z większą ilością odwiedzających na Twojej stronie będziesz znajdować coraz to bardziej kreatywne sposoby na pokazywanie swoich produktów i zwiększenie ruchu w Twoim sklepie.  

Zamień czytelników w klientów

Jedną rzeczą jest generowanie ruchu na Twojej stronie, a
zupełnie inną zamiana swoich czytelników na aktywnych klientów.

Każda strona Twojego serwisu (i bloga) powinna być tworzona z myślą o doświadczeniu jakie wywoła w odbiorcy. W przypadku bloga firmowego dla e-commerce oznacza to, nie tylko tworzenie i prezentowanie treści, które będą faktycznie przydatne dla czytelnika, ale też mających potencjał na zamianę czytelnika w klienta.

Pozostając przy NET-A-PORTER, jako doskonałym przykładzie na
zobaczenie w akcji treści nastawionych na konwersję, tu
można znaleźć post na bloga
, który w bardzo świadomy sposób jest
stworzony, aby zamienić czytelników w klientów.

Zwróć uwagę na następujące czynniki:

  • Przykuwający uwagę nagłówek
  • Mieszankę obrazów dla treści i produktów
  • Angażującą, informacyjną formę treści
  • Możliwość dodania produktu do koszyka jednym kliknięciem

Po przeczytaniu recenzji tych produktów, mając wyraźnie pewność do czego mogą ich użyć i zobaczeniu wysokiej jakości zdjęć, czytelnicy mają wszystkie potrzebne informacje, żeby zadecydować, czy są to produkty przeznaczone dla nich.

Nie każdy post na blogu będzie tak dobrze zoptymalizowany pod kątem sprzedaży, ale jest to format, którego powinieneś używać w strategii marketingowej dla swojego biznesu e-commerce.

Zaangażuj swoich odbiorców

Możesz używać swojego bloga e-commerce na wiele sposobów.
Możesz uczyć, możesz sprzedawać, nie ma praktycznie ograniczeń, co do tego jak
zacząć ważne dyskusje i zarówno dowiedzieć się czegoś więcej o Twoich nowych
klientach, jak i bliżej poznać, tych, którzy dopiero rozważają swój pierwszy
zakup.

Z każdym postem na blogu masz okazję wejść w interakcję ze
swoimi klientami w sposób, na jaki nie pozwala żaden inny kanał marketingowy.
Wypróbuj na przykład:

Pozwól na komentarze na blogu

Dzięki temu Twoi użytkownicy mogą dostarczać Ci informację zwrotną, zadawać pytania i rozpocząć dialog z osobami prowadzącymi bloga. Mając do dyspozycji zespół odpowiedzialny za obsługę klienta, możesz też szybko odpowiadać na komentarze w ramach poprawy zaangażowania Klientów, która może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży

Wykorzystaj zasięg mediów społecznościowych

Udostępniaj treści ze swojego bloga w mediach społecznościowych, na których swój czas spędzają Twoi Klienci. Zwiększy to zasięg Twoich publikacji. Dzięki temu zyskasz nie tylko dodatkowe miejsce, w którym ludzie będą mogli mieć kontakt z Twoją marką, ale też Twoje produkty będą prezentowane nowym odbiorcom.

Innym sposobem na zaangażowanie społeczności, który owocuje korzyścią dla wszystkich, jest umożliwienie Klientom zakupu produktów, które wspomniane są w poście. Jest wiele sposobów, w jakie można do tego podejść.

Gigant modowy na rynku e-commerce, ASOS świetnie wykorzystuje tę możliwość za pomocą widgetu, który możesz zobaczyć poniżej, umieszczonego na końcu wpisu blogowego.

Pomaga to ich czytelnikom w zakupieniu produktów
odpowiadających tym kreacjom, które pojawiły się we wpisie blogowym.

Pamiętaj, że nie wystarczy zachęcić czytelników do swoich
nowych treści. Tak nie wygląda prawdziwa strategia marketingowa dla bloga.
Twoim zadaniem jest pomysłowe zaangażowanie czytelników, w każdym elemencie, w
którym stykają się z Twoją stroną internetową.

Nawet jeśli odbiorcy Twoich treści nie od razu dokonają zakupu, duży współczynnik ich zaangażowania zwiększa prawdopodobieństwo, że zapiszą się oni do Twojego newslettera. Pozwoli im to być na bieżąco z aktualnościami dotyczącymi Twoich produktów i myśleć o nich, kiedy będą im potrzebne.

Blog firmowy to strategia długoterminowa

Spójrzmy prawdzie w oczy, niektóre z decyzji, które wprowadzisz w życie w swoim biznesie e-commerce nie posiadają długoterminowej wizji. Nie ma niczego złego w poszukiwaniu prostych rozwiązań, zamiast inwestowania w długoterminowe projekty, które zyski zaczną przynosić dopiero za wiele miesięcy.

Blog firmowy może przynieść natychmiastowe przychody, zwłaszcza jeśli posiadasz silną bazę lojalnych odbiorców, którzy potrzebują tylko delikatnego skierowania w odpowiednim kierunku. Ale jednocześnie unikatowość tego kanału polega na tym, że może on przynosić pozytywne wyniki długoterminowe, jednocześnie sprawiając wrażenie ociężałego na przestrzeni krótkiego okresu czasu.

Zjawisko to można określić jako obszar ukrytego potencjału i opisuje ono naturalne oczekiwanie na dostrzeżenie pozytywnej zmiany prawie natychmiast po podjęciu działań, choć w rzeczywistości rzadko kiedy ma to faktycznie miejsce. Pojawiające się w jego wyniku rozczarowanie, które dotyka większości ludzi widać wyraźnie kiedy wprowadzana zostaje nowa strategia marketingowa dla bloga. Pamiętaj wiec, żeby planując ją mieć to na uwadze.

Weźmy dla przykładu hipotetyczną markę e-commerce
sprzedającą designerskie obuwie. Załóżmy, że opublikujesz w styczniu wpis
zatytułowany „50 najlepszych butów designerskich na rok 2020”.

Początkowo ruch jaki przyniesie artykuł będzie niewielki. Chyba, że masz pokaźną grupę odbiorców, która trafi do wpisu dzięki Twojej liście mailingowej, kanałom w mediach społecznościowych, albo zdecydujesz się aktywować influencerów. Najprawdopodobniej odbiorcy ograniczą się do osób, które trafią na wpis przypadkowo przeglądając Twoją stronę, albo dzięki swoim znajomym, którzy udostępnili go w mediach społecznościowych.

 Jednak, jako że post powstał jako poradnik o długotrwałej i wysokiej wartości dla Twoich odbiorców, będzie on nabierał rozpędu wraz z tym jak wyszukiwarki będą windowały go coraz wyżej w wynikach wyszukiwania, jako że „lubią” one wysokiej jakości treści. Dzięki regularnym udostępnieniom w mediach społecznościowych i wsparciu influencerów w kwietniu i maju, artykuł ten zaczyna pojawiać się na pierwszej stronie wyszukiwania, dla takich słów kluczowych jak „najlepsze designerskei buty” i „najlepsze buty designerskie 2020”. Pozwala to przyciągnąć Ci kilkuset nowych czytelników dziennie, a wraz z nimi zamknąć kilka nowych sprzedaży każdego dnia.

W tym wymyślonym przypadku dopiero po 4 miesiącach zacząłeś zbierać plony swojej pracy. Ale masz też teraz kapitał, który nie przestanie zapewniać ruchu dla Twojej strony przez klika najbliższych miesięcy, a może i lat. Sukces tego jednego artykuł pozwoli Ci też podnieść wartość Twojej strony w oczach wyszukiwarek, co z kolei przełoży się w przyszłości na łatwiejsze indeksowanie w wynikach wyszukiwania dla interesujących Cię fraz.

Kluczem jest pamiętanie, że makreting za pomocą bloga jest
zajęciem długoterminowym. Proces przyspiesza z każdym kolejnym postem, który
publikujesz, musisz się więc przygotować na wypuszczanie wysokiej jakości
treści na wiele miesięcy w przód.

Możesz spodziewać się, że rezultaty zaczną przychodzić
zgodnie z modelem kuli śniegowej, musisz tylko pamiętać, żeby trzymać się
strategii, nawet jeśli nie od razu zobaczysz jej rezultaty.

posty-na-bloga
posty-na-bloga

3 rodzaje postów dla każdego biznesu e-commerce

Popularna wśród blogerów w każdej dziedzinie biznesu – nie
tylko e-commerce – jest obawa, że pomimo przygotowania długiej listy tematów i
posiadania dużej motywacji pewnego dnia po prostu skończą się pomysły na
wywołujące u czytelników reakcję posty.

Jednak jest wiele rodzajów treści, jakie możesz publikować na swoim blogu e-commerce. Wśród nich te trzy są najpopularniejsze i najbardziej efektywne.

1. Post Produktowy

Nie ważne, czy tego rodzaju posty będziesz tworzyć o jednym
produkcie, czy o kilku produktach na raz, cel jest prosty –  pokazanie Twojego produktu w korzystnym
świetle, podkreślenie jego zalet, zademonstrowanie jak przydatny jest w realnym
świecie i przyciągnięcie uwagi.

Wspomniany wcześniej NET-A-PORTER regularnie publikuje tego rodzaju wpisy.

Ich zespół redakcyjny nie tylko zastosował angażujący nagłówek i używa przykuwającego wzrok obrazka, ale też sama streść wpisu jest bezpośrednia i pełna sugestii, co do wyboru modnych płaszczy na sezon zimowy.

W takim formacie wpisu, jeśli uda Ci się zaintrygować odbiorców produktem, który przedstawiasz w treści, ważne jest dodanie na końcu artykułu możliwości zakupu prezentowanych towarów.

2. Post informacyjny

W sprytnej blogowej strategii marketingowej dla e-commerce nie każdy post powinien być tworzony tak, aby jego głównym celem była sprzedaż. Takie podejście szybko zmęczyłoby Twoich odbiorców i wywołało u nich wrażenie, że chodzi Ci tylko o sprzedaż.

Niektóre posty blogowe są tworzone z myślą o tym, żeby
informować odbiorców, poprzez dzielenie się z nimi informacjami o tym, że

  • pojawia się nowy produkt i oferta usług
  • aktualności związane z tym co dzieje się w Twojej firmie
  • posty związane ze społecznością (wydarzenia, spotkania, historie klientów)

W tego rodzaju treściach chodzi bardziej o tworzenie długotrwałych, opartych na zaufaniu relacji z Twoimi odbiorcami, a nie o sprzedaż. Jednocześnie one też są ważnym elementem skutecznej strategii marketingowej dla bloga.

3. Posty z perspektywy pierwszej osoby

Treści opowiedziane z perspektywy pierwszej osoby
najbardziej kojarzą się z opowieścią. Z punktu widzenia biznesu e-commerce
opowiadanie historii, czy to przez Ciebie, klienta, czy kogokolwiek innego jest
ogromnie pożądane z wielu względów.

Jednym z nich jest fakt, że kreatywnie opowiedziana historia
pozwala Ci bardziej naturalnie sprzedać korzyści płynące z korzystania z
Twojego produktu, dzięki opisaniu jak używany jest w codziennym życiu, zamiast
prezentowaniu go w typowy dla reklamy sposób.

Ponadto opowieść z perspektywy pierwszej osoby pozwala
Twojemu zespołowi podzielenia się czymś, co jest dla nich ważne. Może pokazać
ludzką twarz Twojej marki.

Przykład takiego postu możemy znaleźć na blogu Patagonii.

Wpis ten pozwala na poznanie bezpośredniego zdania kogoś,
kto miał okazję pracować dla Patagonia Action Works. Ta ostatnia jest
inicjatywą stworzoną przez markę odzieżową, żeby informować ludzi o lokalnych
inicjatywach związanych z ochroną środowiska naturalnego. Celem jest
przekonanie większej ilości klientów do dbania o planetę.

Oczywistym jest, że ten post nie jest stworzony z myślą o tym, żeby coś sprzedać. Chodzi w nim o poinformowanie klientów Patagonii o tematach, które są ważne dla firmy i stworzyć większą świadomość wokół czegoś, co jest ważne zarówno dla biznesu, jak i jego klientów.

Stworzony jest z myślą o zbudowaniu silniejszych więzi wokół
wspólnej sprawy.

Ale czy to wszystko do czego może być użyty wpis z perspektywy
pierwszej osoby?

Zdecydowanie nie.

To co jest świetne w blogowaniu dla e-commerce, to że możesz
podzielić się praktycznie wszystkim, co ma potencjał pozytywnie wpłynąć na Twój
biznes. Oczywiście o ile ma to sens z perspektywy marki.

Kilka innych angażujących pomysłów to:

  • wywiady z klientami, pracownikami i dystrybutorami
  • komentarz do obecnych wydarzeń
  • poradniki „jak coś zrobić”
  • wiadomości branżowe
  • infografiki
  • recenzje, unboxingi i poradniki

Tematy i formaty w jakich można je przestawić są praktycznie
nieograniczone.

Eksperymentuj z różnymi rodzajami formatów w strategii
marketingowej swojego bloga, żeby lepiej zrozumieć, co najlepiej „klika” się
wśród Twoich odbiorców, oraz co najlepiej sprawdza się w kontekście ruchu i
sprzedaży.

Wszystko czego potrzebujesz do stworzenia bloga

Nawet jeśli nie masz jeszcze przygotowanego bloga dla
swojego biznesu e-commerce, możesz przygotować go do publikacji w przeciągu
kilkunastu minut, a w przeciągu tygodni i miesięcy zobaczysz dające się
zmierzyć rezultaty.

Dzięki szeregowi niezwykle łatwych w użyciu narzędzi i
platform możesz teraz, ze strony technicznej, szybciej niż kiedykolwiek, zacząć
blogować.

Jednocześnie faktyczne kroki jakie musisz podjąć, żeby
stworzyć bloga w dużej mierze zależeć będą od takich czynników jak:

  • platforma na jakiej umieszczona jest Twoja strona internetowa
  • twoje preferencje co do systemu zarządzania treściami
  • jak dużo wiedzy technicznej Ty i Twój zespół obecnie posiadacie.

Na potrzeby tego tekstu uprościmy trochę ten proces
skupiając się na trzech kluczowych krokach jakie musisz podjąć, aby rozpocząć
blogowanie.

Wybierz nazwę dla swojego bloga

Nie poświęcaj zbyt dużo czasu na ten krok. W każdej chwili możesz ją w przyszłości zmienić. Może to być tak prosta nazwa jak nazwa Twojej marki z dodanym słowem blog. Ale możesz też pokusić się o coś bardziej kreatywnego. Na przykład blog Patagonii nazywa się „The Cleanest Line”. Wybór należy do Ciebie, ale nie skupiaj się na nim za bardzo.

Wybierz system zarządzania treściami

Najpopularniejszym CMS-em (systemem zarządzania treściami)
jest WordPress, który posiada 62% udziałów w rynku. Nie bez powodu. Jest
niesamowicie prosty w obsłudze i posiada praktycznie niewyczerpane możliwości,
jeśli chodzi o personalizację. Oprócz tworzenia bloga na elastycznej platformie
można też skorzystać z posiadających zdecydowanie mniejsze możliwości wprowadzenia
zmian, ale szybciej gotowych do użycia platform takich jak Wix, czy  Squarespace. Weź też pod uwagę, że platforma,
którą wykorzystujesz do prowadzenia swojego sklepu internetowego może mieć już
gotowe rozwiązania dla Twojego bloga.

Zaprojektuj swojego bloga

Ograniczenia praktycznie nie istnieją, jeśli chodzi o to jak będzie wyglądał Twój blog. Istnieją za to pewne kluczowe zasady, o których dobrze pamiętać. Design i styl bloga powinny współgrać z tym jak prezentuje się Twój sklep internetowy. Dodatkowo warto przyłożyć wagę do tego, żeby nawigacja na blogu była intuicyjna, a treści łatwe w odbiorze. Inspiruj się blogami z Twojej dziedziny, żeby sprawdzić co działa, a co nie.

To nie jedyne kroki, jakie będzie trzeba podjąć w drodze do udoskonalenia Twojego bloga, ale na pewno pomogą Ci one znaleźć się na właściwej drodze.

Kiedy już Twój blog będzie gotowy od strony technicznej,
przyjdzie czas na to co sprawia najwięcej frajdy – zapełnienie go wartościowymi
treściami.

Co uwzględnić w swojej strategii marketingowej dla bloga?

Czyż nie byłoby wspaniale, gdyby do osiągnięcia sukcesu wystarczyło opublikowanie kilku postów i po prostu czekanie aż zaczną one lokować się na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach?

Chociaż wysokiej jakości treści i cierpliwość są kluczowe dla osiągnięcia rezultatów w strategii marketingowej dla bloga e-commerce, to aktywny marketing jest tym czynnikiem, który decyduje o tym czy cała operacja zakończy się sukcesem, czy porażką.

Ustalając strategię marketingową dla swojego bloga musisz
uwzględnić zarówno swoje krótko jak i długoterminowe cele. Według HubSpot
research9, marketingowcy mają szereg różnych priorytetów, takich jak:

  • zmiana kontaktów / leadów w klientów
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • zwiększenie przychodów z obecnych klientów
  • poprawa ROI aktywności marketingowych
  • ułatwienie sprzedaży
  • zmniejszenie kosztu zdobycia kontaktu/leadu/klienta

Kiedy już będziesz wiedzieć jaki cel chcesz osiągnąć swoimi
treściami skup się na poniższych:

Zdefiniuj swoich odbiorców.

Zanim zaczniesz pisać musisz określić dla kogo będą
przeznaczone Twoje treści. Bezpiecznie jest założyć, że adresatem będą osoby,
które są zainteresowane zakupem Twojego produktu, ale staraj się sięgać
głębiej. Gdzie żyją? W jakim przedziale wiekowym się znajdują? Jak wyglądają
ich inne zainteresowania? Jakie miejsca odwiedzają w internecie? Drąż dopóki
uda Ci się stworzyć model kupującego, który pozwoli nadać odpowiedni kierunek
Twoim wysiłkom związanym z tworzeniem treści.

Stwórz kalendarz treści

W tym miejscu przyda się dokumentacja całej pracy jaką dotychczas wykonałeś. W Twoim kalendarzu publikacji powinien znaleźć się typ treści jakie chcesz publikować, to kto będzie je tworzył i co najważniejsze – tematy wpisów. Pamiętaj, żeby nie dyskredytować wagi jaki ma kalendarz treści dla zachowania płynności pracy. Pomoże Ci też w dłuższej perspektywie uniknąć powielania treści.

Wybierz KPI

Nie zakładaj, że Twoja strategia marketingowa działa, tylko dlatego, że ilość osób korzystających z Twoich treści wzrosła. Wybierz konkretne KPI, które pozwolą Ci śledzić Twoje postępy, w perspektywie dających się zmierzyć celów dla Twojego biznesu. Ogólnie rzecz ujmując najważniejsze KPI będą oparte na: ruchu na stronie, zaangażowaniu, subskrybentach i wzroście przychodów.

Dzięki przygotowaniu powyższych będziesz mieć solidną
strategię marketingową, która pozwoli Ci ruszyć z Twoimi treściami odważnie do
przodu.

Potem pozostaje już tylko śledzenie rezultatów i dokonywanie
kosmetycznych zmian, takich jak poszukiwanie nowych źródeł ruchu i
optymalizacja konwersji, która zwiększy szanse na sprzedaż.

Reasumując

Jeśli chcesz stworzyć markę e-commerce i myślisz o niej w
kategoriach długoterminowych, blogowanie może być jednym z czynników o
największym wpływie na Twoją markę w tym roku. Zanim jednak zaczniesz tworzyć
treści przygotuj plan marketingowy z prawdziwego zdarzenia. Poniżej, jeszcze
dla przypomnienia, kroki jakie należy podjąć, aby wprowadzić swój blog na drogę
do sukcesu:

  • opracuj strategię dla tworzenia treści i bloga firmowego dla Twojego e-commerce, który będzie współgrał z Twoją marką i budżetem
  • określ jasne cele
  • stwórz kalendarz treści
  • stwórz i uruchom bloga
  • używaj właściwych narzędzi, w celu poprawienia wydajności  i zwiększenia skuteczności

Jeśli wszystko to zrobisz jak należy, znajdziesz się w pozycji, w której będziesz mógł tworzyć przydatne treści, które będą znajdowały się wysoko w wynikach wyszukiwania dla Twoich odbiorców. To z kolei pozwoli Ci zmienić większą ilość Twoich czytelników w klientów płacących za Twoje produkty.

Kontakt Kontakt z Międzynarodowymi Specjalistami