Potwierdzenie odbioru w formie elektronicznej będzie dostępne w wynikach śledzenia przesyłki lub na stronie Elektronicznego Potwierdzenia Doręczenia po doręczeniu przesyłki. Aby je pobrać, należy wpisać numer konta, numer telefonu lub kod pocztowy. Dowiedz się więcej o procesie dostawy i doręczenia
W przypadku przesyłek adresowanych na tereny obsługiwane bezpośrednio przez kurierów DHL Express, należności celno-podatkowe można zapłacić na trzy sposoby:
Przy przesyłkach adresowanych na tereny odległe, należności celno-podatkowe muszą być opłacone przed dostawą przesyłki. Można to zrobić za pomocą linku, który zostanie przesłany w przypadku konieczności uregulowania płatności lub tradycyjnego przelewu. Potwierdzenie dokonania opłaty należy wysłać na adres kontakt.int@dhl.com w temacie podając numer listu przewozowego.
Aby zweryfikować, czy dana miejscowość znajduje się na terenie odległym, należy skontaktować się z naszą infolinią, czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-17:00, pod numerem telefonu 42 6345 100.
Przesyłki można odbierać osobiście na naszych terminalach oraz w zewnętrznych punktach odbioru. W celu zlokalizowania najbliższego punktu należy skorzystać z linku, który udostępniony jest odbiorcy lub skontaktować się z naszą infolinią.
W przypadku odbioru z terminala, istnieje możliwość wystawienia upoważnienia na osobę trzecią, natomiast w punkcie zewnętrznym paczkę otrzymać może tylko osoba wymieniona na liście przewozowym z imienia i nazwiska.
Sposób i termin odbioru przesyłki możesz też ustalić samodzielnie dzięki usłudze On Demand Delivery.
Z usługi On Demand Delivery można skorzystać albo na dedykowanej stronie internetowej, albo kontaktując się z dostępnym 24 godziny na dobę automatem telefonicznym na naszej infolinii, wybierając cyfrę "2", gdzie dostępny jest status przesyłki. W przypadku chęci zmiany adresu dostawy na infolinii, ze względów bezpieczeństwa konieczna jest weryfikacja przez konsultanta, dlatego w tej sprawie prosimy o kontakt telefoniczny z automatem w czasie dostępności infolinii od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 17:00.
Jeśli przesyłka nie została nadana z usługą dostawy do rąk własnych (Direct Signature) przesyłkę może odebrać każda pełnoletnia osoba znajdująca się pod adresem na liście przewozowym.
Możliwość przeadresowania przesyłki zależy od opcji udostępnionych przez nadawcę w dedykowanej aplikacji, do której link powinien otrzymać odbiorca. Jeśli opcja przeadresowania jest dostępna, można to zrobić samodzielnie lub poprzez kontakt z naszą infolinią w godzinach 7:30 - 17:00, pod numerem telefonu 42 6345 100.
W przypadku przesyłek obciążonych należnościami celnymi, opcja zmiany adresu może pojawić się dopiero po opłaceniu należności celnych przez aplikację.
Należy pamiętać, że nie można zmienić adresu dostawy na teren odległy (czyli taki, na którym korzystamy z usług podwykonawcy). Aplikacja automatycznie weryfikuje kody pocztowe i nie pozwala na wprowadzenie tych przypisanych do terenów odległych.
Zobacz, co warto eksportować do Włoch i na co zwrócić uwagę…
Wysokiej jakości towar z Włoch cieszy się w Polsce bardzo dużym…
Branża logistyczna, jak większość sektorów, znajduje się obecnie w okresie intensywnych…