DHL Express
E-commerce

Kto pomoże branży e-commerce?

Kupujący w internecie mają coraz większe wymagania. Wiele małych internetowych firm zaciekle walczy, aby im sprostać. Ale bez wsparcia profesjonalistów są bez szans.

Dziesiątki udogodnień (bezpłatna przesyłka, dostarczenie towaru w ciągu 24h itp.) już na zawsze zmieniły oczekiwania klientów e-commerce. A zaspokoić je będzie coraz trudniej.

Klienci chcą, aby zakupiony przez nich towar dotarł do nich bezpiecznie o określonej, niemal co do minuty godzinie, żeby mogli za niego płacić kartą, a nie pędzić do bankomatu, no i oczywiście, żeby jego zwrot, w razie czego, nie nastręczał zbyt dużych problemów.

Według badań przeprowadzonych ostatnio przez firmę Metapack aż 87 procent kupujących w internecie twierdzi, że szybka, bezproblemowa przesyłka sprawia, że ponownie wracają do zakupów w danym sklepie. 61 procent mając do wyboru dwie firmy o podobnym standardzie wybierze tę, która zapewnia szybszą i bardziej komfortową dostawę. Prawie połowa badanych (47 procent) wybiera sposób dostawy jako rzecz najważniejszą przy zakupach w sieci.

Ostatnie badania zamówione przez DHL dotyczące internetowego handlu międzynarodowego wykazały, że firmy oferujące wiele udogodnień w zakresie transportu swoich towarów, „rosną” o 60 procent szybciej niż te, które proponują ograniczony, standardowy sposób dostawy.

Widać, że optymalizacja sektora logistycznego podnosi dochody firmy jako całości. Jest się o co starać!

Klienci są też bardzo dociekliwi. Chcą znać ogólną trasę jaką pokonuje przesyłka oraz gdzie dokładnie znajduje się zamówiony towar w danym momencie. Te kwestie mogą rozwiązać w miarę proste aplikacje i technologia. Schody zaczynają dalej. Np. firmy e-commerce muszą być przygotowane na to, jak coś pójdzie nie tak. Nastąpi opóźnienie w dostawie albo jak paczka zaginie. Wtedy trzeba szybko reagować, wdrażać plan awaryjny. Bo łatwo można stracić klienta.

Oferując możliwie szeroki zakres opcji dostawy, a także obudowując transport we wszelkie możliwe zabezpieczenia, gdyby coś miało pójść nie tak, wysyłasz klientowi jasny sygnał, że zależy ci na jego komforcie i spokoju – przekonuje Andy Lim z DHL Express Asia Pacific.

Dla wielkich z branży e-commerce możliwość sprostania obecnym żądaniom klientów to jedno z głównych zadań ich pracy. Dla wielu mniejszych graczy ogarnięcie całego, skomplikowanego łańcucha dostaw, który jeszcze obejmuje cały świat, jest zajęciem żmudnym i kosztownym.

Dla małych firm problemem może być zapewnienie sprawnej usługi zwrotu towaru. Zwłaszcza, kiedy jest to przesyłka międzynarodowa. Kolejną kłopotliwą kwestią jest zagwarantowanie 24 godzinnego wsparcia dla klienta. A wiadomo, że kiedy klienci mają problem nie ma znaczenia dla nich czy dzień, czy noc. Sprawne działanie takiej całodobowej obsługi klienta to koszty. Dla małych graczy e-commerce to może być duże wyzwanie. Zbyt duże.

Jak firmy e-commerce mogą zatem podnieść poziom dostaw? Odpowiedź jest prosta: oddając ją w ręce fachowców!

DHL Express

Uznane firmy dostawcze mają już narzędzia, infrastrukturę, wypracowane procedury na każdą ewentualność oraz rozpoznawalną markę. DHL obsługuje miliony klientów rocznie, docierając do ponad 120 tysięcy miejsc w 220 krajach i terytoriach na całym świecie.

Tego wszystkiego potrzebują firmy e-commerce, aby zapewnić bezpieczne dostarczenie przesyłki do klienta.

I pewne jest, że eksperci od łańcucha dostaw są zawsze na bieżąco, jeżeli chodzi o wszelkie innowacje, nowinki technologiczne i inne usprawnienia dotyczące logistyki. Weźmy przykład tzw. ostatnią milę (ang „last mile”) w procesie dostawy czyli fragment trasy, jaką pokonuje paczka z magazynu do drzwi klienta. To w tym procesie zachodzą największe zmiany w branży. Wprowadzane są rewolucyjne innowacje. To też najbardziej czuły punkt, jeśli chodzi o oczekiwania klientów. Firmy e-commerce potrzebują dostępu do rozwiązań, które pozwolą im na szybkie zmiany w dostawie. I to nawet kiedy paczka opuści już magazyn. Bo czasami kaprys lub nagła potrzeba klienta sprawi, że trzeba wszystko szybko zmienić, dostarczyć towar gdzie indziej lub w inny sposób. Firmy kurierskie widzą te potrzeby dlatego oferują usługi proaktywnego powiadamia, umożliwiają przekierowania przesyłki pod inny adres czy odbiór z punktu usługowego, który wskaże odbiorca poprzez dedykowaną aplikację.

Ci, którzy specjalizują się w wysokim standardzie dostaw, będą w stanie sprostać wysokim wymaganiom klientom – zapewnia Andy Lim.

A tylko połączenie sił z firmą, która taki wysoki standard zapewni, może przenieść Twój biznes e-commerce o poziom wyżej.